Unreal Engine 5 este acum disponibil in previzualizare

Unreal Engine 5 este acum disponibil in previzualizare, actualizat pentru a permite lumi si mai mari

La aproximativ noua luni de la debutul sau in Early Access, Unreal Engine 5 este acum disponibil ca versiune Preview atat pe Launcher, cat si pe GitHub, a anuntat astazi Epic Games. Desi aceasta inca nu trebuie considerata o versiune a motorului pregatita pentru productie, este un pas important catre acest obiectiv.

Printre principalele adaugiri din aceasta noua versiune Unreal Engine 5 se numara capacitatea de a crea lumi si mai mari, suport pentru AI in masa (mii de agenti AI care lucreaza intr-o simulare open world), diverse imbunatatiri ale animatiilor si chiar imbunatatiri ale sunetului. Bineinteles, exista si imbunatatiri de performanta si stabilitate pe toata linia.

Epic Games sarbatoreste 500 de milioane de conturi, +40% descarcari Unreal Engine

NOU! Coordonate mari ale lumii (LWC)

in Previzualizarea 1, am pus bazele crearii unor lumi absolut masive in Unreal Engine 5 fara a fi nevoie de rebasare sau alte trucuri, adaugand suportul initial pentru Coordonatele lumii mari (LWC). Pe langa trecerea la utilizarea valorilor de precizie dubla sub capota, ne-am concentrat foarte mult pe optimizarea performantelor si a memoriei pentru a ne asigura ca aceste schimbari au un cost suplimentar foarte mic.

NOU! Potrivirea distantelor si deformarea pozei

Noi in Previzualizarea 1, aceste doua caracteristici se combina pentru a permite ca un set mic de animatii sa functioneze cu o gama larga de miscari.

  • Distance Matching controleaza rata de redare a unei animatii astfel incat sa se potriveasca cu miscarea personajului din joc.
  • Pose Warping ajusteaza dinamic postura animatiei pentru a se potrivi mai bine cu miscarea personajului din joc.

NOU! sabloane de schite de animatie

Aceasta noua caracteristica a Unreal Engine 5 va permite sa creati grafice de animatie reutilizabile, precum si sa permiteti ca caracteristicile motorului sa fie livrate ca active de grafice de animatie. Cu ajutorul acesteia, puteti crea o logica de animatie Blueprint care nu este legata de schelete sau active specifice. Aceste active nu pot face referire directa la activele de animatie, dar in schimb pot fi reutilizate in contextul altor Animation Blueprints.

NOU! IK Rig si IK Retargeter

Aceste doua caracteristici noi fac mai usoara si mai eficienta animarea personajelor scheletice in editorul Unreal Engine 5.
IK Rig va permite sa creati in mod interactiv rezolvatori si obiective care efectueaza editarea pozitiei pentru ochiurile scheletice. Un caz comun de utilizare este ajustarea aditionala a unui personaj, mentinand in acelasi timp animatia existenta, cum ar fi un personaj in miscare care priveste o tinta.
IK Retargeter va permite sa transferati rapid si robust animatiile intre personaje de proportii diferite pe schelete diferite. Reorientarea poate fi efectuata fie in timpul executiei, fie pentru crearea offline a unor noi active de animatie.

Actualizari AI

AI in masa. Simulati mii de agenti cu noul sistem AI Crowd, conceput pentru simularea AI Open World.

Audio

MetaSounds

in Unreal Engine 5 Preview 1, acum puteti compune MetaSounds in cadrul altor MetaSounds, similar cu Materials, si exista un nou suport pentru noduri definite de utilizator. in plus, acum puteti reutiliza grafurile folosind Preset-uri, care sunt referinte la un grafic MetaSound partajat, dar cu noi intrari si setari implicite personalizate.

De asemenea, MetaSounds dispun acum de un sistem de interfata care le permite sa se conecteze mai profund cu codul de joc si cu lumea in care se afla, permitand obtinerea unor sunete mult mai bogate si mai contextuale.

Printre jocurile Unreal Engine 5 confirmate se numara ArcheAge II, Ashes of Creation, Black Myth: Wukong, Dragon Quest XII: The Flames of Fate, Game of Thrones MMO mobil de Netmarble, urmatorul joc Layers of Fear, Mortal Online 2, Quantum Error, Senua’s Saga: Hellblade II si STALKER 2: Heart of Chernobyl.

in alte stiri despre Unreal Engine, Epic estimeaza ca 48% din toate jocurile de generatie urmatoare sunt dezvoltate cu tehnologia sa. De asemenea, descarcarile Unreal Engine au crescut cu 40% in 2021 fata de 2020.

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.