The King of Fighters XV recenzie PlayStation
|

The King of Fighters XV recenzie PlayStation, PC, Xbox

Traiasca Regele

Nu exista nicio franciza de jocuri de lupta pe care sa fi petrecut mai mult timp jucand decat The King of Fighters.

Daca pui la socoteala orele, achizitiile, kilometrii de import si pungile de piese de 20 de centi, jocul de lupta in echipa al SNK a inghitit mai multe zile, saptamani, luni si ani din viata mea decat orice alt luptator… Orice alt joc? Foarte posibil.

Am devenit indragostit de legendara franciza de lupta in 1994. Conceptul sau de crossover, cand Super Smash Bros. nu era decat o licarire in ochii Nintendo, a fost atat de al naibii de interesant. in momentul in care seria a introdus actualizari anuale, echipe personalizate si personaje originale minunate (inclusiv muza mea de mult timp, Leona Heidern), eram deja dependent, fie ca ma luptam pe un Sega Saturn importat, pe un Supergun asamblat in mod periculos sau pe cabinetul MVS, amplasat confortabil in cafeneaua colegiului meu. La naiba, am jucat chiar si KoF pe trei continente diferite. Bun. La naiba. Times.

KoF sigur nu mai arata ca inainte. Nu mai deschidem cu jingle-ul „100 Meg Shock!”, iar piata pe care se afla este la fel de competitiva ca in ultimii 20 de ani.. Dar, cu The King of Fighters XV, SNK isi pune toate atuurile pe masa intr-un efort total de a multumi veteranii KoF comunitatea veterana, sa construiasca o scena competitiva noua si sa atraga o multitudine de jucatori noi in battle royale-ul sau plin de vedete.

Asadar, nu este nimic altceva de facut decat sa o facem… Selectati The Order.

The King of Fighters XV (PlayStation [PS5 recenzat], PC, Xbox)
Dezvoltator: SNK
Editor: SNK: SNK / Koch Media
Lansat: 17 februarie 2021
MSRP: 59,99 DOLARI

The King of Fighters XV este catalizatorul a zeci de ani de titluri de lupte SNK, o incercare de a reuni intreaga mostenire a KoF seria KoF pentru o singura lansare atotputernica. Desi nu este un titlu „Dream Match”, (cum ar fi versiunile anterioare KoF ’98 si KoF ’02), KoF XV se simte totusi ca o oferta „Best Of”, avand probabil cea mai buna lista de jucatori asamblata vreodata pentru o versiune canonica. Noua intrare detine KoF mostenirea seriei KoF cu mare respect, in timp ce face eforturi pentru a se contemporiza pentru jucatorii moderni de jocuri de lupta.

KoF XV face o treaba fantastica in pastrarea vitezei, greutatii, ritmului si a „senzatiei” generale clasice King of Fighters, in ciuda motorului sau de baza diferit si a stilului vizual. Veteranii vor fi multumiti sa vada revenirea schemei de control cu patru butoane a seriei, impreuna cu mecanici consacrate, cum ar fi rostogolirea evaziva, Blow-Back, dashing, hyper-hops si mecanica MAX devastatoare. in timp ce KoF XIV este un titlu in care nu am aprofundat prea mult profund, m-am simtit imediat ca acasa cu KoF XV‘s controale si dinamica. Ca si cum as conduce o bicicleta care ma loveste in fata. Du-te cu ea.

Nou la petrecere este Shatter Strike, care schimba metrul pentru o singura lovitura puternica. Am comparat-o anterior cu Street Fighter IVFocus Attack al lui Fighter Street IV, punandu-si victima intr-o stare de prabusire fara aparare. Blow Back poate fi in continuare activat din blocaj, oferind un intrerupator de combo-uri util, in timp ce propulseaza adversarul la o distanta buna pentru acel reset atat de important. Miscari EX, Supers, MAX Supers, si fantasticele Climax Supers cinematografice; KoF XV este ambalat cu mecanici care mananca metru. Adaugati anulari, super anulari si anulari de climax si veti avea un sistem de lupta impresionant de profund, care necesita una dintre cele mai complexe si mai eficiente gestiuni ale contorului din scena actuala a jocurilor de lupta.

Cu toate acestea, pe cat de mult acest lucru este un avantaj pentru expertii KoF jucatori experti, functioneaza, de asemenea, oarecum impotriva sperantele SNK de a atrage incepatori. intr-o epoca in care jocul, notorietatea complexa Guilty Gear a ales sa isi reduca dificultatea si restrictiile stricte de introducere a datelor pentru Guilty Gear Strive, KoF XV isi pastreaza curba de invatare consistenta, ferestrele de intrare stranse si multitudinea de mecanisme de miscare, ceea ce ar putea indeparta carnea proaspata.

Din fericire, sistemul „Rush” ar trebui sa ajute incepatorii sa se regaseasca. Rush permite jucatorilor sa activeze auto-combinatii simpliste in Supers cu cateva apasari simple de butoane. La inceput, Rush ii poate ajuta pe jucatori sa inteleaga ritmul si fluxul de KoF, in timp ce, in acelasi timp, lasa sa cada siruri de atacuri care elibereaza endorfine. Elitistii ar putea lua in deradere conceptul de Rush, dar pentru a pune jucatorii pe picioare, este o mecanica importanta. Trebuie sa deschidem larg poarta din fata, nu sa o inchidem.

Ca un scurt rezumat pentru un subiect complex: KoF XV este un joc de lupte solid, strans si incredibil de interesant. Are o lista de personaje stivuite si unice, o litanie de mecanici ofensive si defensive si este incarcat de complexitate si potential – dar in ceea ce priveste primirea jucatorilor, este inca ceva de genul „incercare prin foc”, in ciuda eforturilor sale cele mai bune de a imbarca noii veniti.

inca de cand franciza a trecut la 2.5D, KoF’s cea mai mare lupta a fost cu fanii, multi dintre ei fiind dezamagiti de indepartarea SNK de grafica pixelata. Cu greu ii putem invinovati pe contestatari, KoF XIII a fost, pur si simplu, unul dintre cele mai frumoase jocuri de lupta din toate timpurile. Dar intr-o epoca a Street Fighter V, Mortal Kombat 11, si Tekken 7, si cu cuferele companiei care se scurgeau, SNK a ales sa scoata din priza costisitoarele sale aspecte de mostenire, inlocuind spritele desenate manual cu modele 3D mai usor de produs..

Nu se poate nega faptul ca KoF XV‘s modelele de caractere au primit o lustruire majora de la KoF XIV. Toata lumea arata mai ascutita si mai bine texturata. Culorile stralucitoare se revarsa si animatiile curg fara probleme, desi exista o stangacie recunoscuta la anumite cicluri de mers, care pot aminti de patinaj (si nu vorbesc doar despre Kula, ice-loli). Noile modele de personaje – cum ar fi misterioasa Dolores si revenirea lui Elizabeth Blanchtorche – sunt excelente, in timp ce personajele sefilor sunt printre cele mai ambitioase modele ale seriei din ultimii ani. in general, personajele create special pentru KoF XV arata fantastic, in timp ce personajele revenite din KoF XIV pur si simplu au parte de „facelifturi digitale” impresionante.

Un element in care The King of Fighters se situeaza cu mult inaintea contemporanilor sai este reprezentat de efectele vizuale superbe. De la flacarile luxuriante de smarald ale lui Ash Crimson, pana la stralucirea irizata a curcubeului iridescent al abilitatilor de taiere a aerului ale lui Elizabeth, KoF XV are speciale orbitoare si supers cu caracter. Cu greu poate fi cel mai important element al unui luptator, dar cu siguranta ajuta la sporirea atractiei.

Este putin probabil ca apelul pentru KoF sa se intoarca la stilul sau traditional va inceta vreodata. La naiba, eu as imi place sa vad aceasta lista de aici recreata in KoF XIIIin frumoasele imagini desenate de mana. Pur si simplu nu se va intampla, si in timp ce asta este o dezamagire, este nedrept sa afirmam cu amaraciune ca King of Fighters XV arata rau. Arata diferit, sigur, dar arata grozav.

O parte din distractia cu KoF este sa verifici cine se potriveste cel mai bine in trio-ul tau de vis. Cu KoF XVcu o varietate uriasa de luptatori, zonatori, luptatori de apucaturi si experti in lupta rapida – cu totii avand infatisari si personalitati distincte – exista o multime de placere de intalnit pe cei 39 de jucatori. Un mod de antrenament profund ofera toate instrumentele asteptate de la orice luptator modern, in timp ce un mod de incercare subtire, dar provocator, stabileste o mana de combo-uri tehnice pentru fiecare personaj din lista.

Modul Story Mode – destul de puternic hyped de catre marketingul SNK – este un pic de un bust, oferind putin mai mult decat cateva secvente CGI presarate intre ceea ce este, efectiv, un mod Arcade standard. in plus, naratiunea in sine este blazata, in esenta o reeditare a Orochi Saga cu Shun’ei, Isla si Dolores jucand Kyo, Iori si, respectiv, Chizuru. Pe partea mai luminoasa, fiecare echipa are propria secventa de final personalizata, in timp ce echipele speciale personalizate deblocheaza opere de arta si alte extra-uri distractive. Dar, in cea mai mare parte, KoF XV este relativ subtire in ceea ce priveste continutul single-player.

Unul dintre KoF XVeste DJ Station, pe care o cer acum pentru toate jocurile de lupte. Acest mod permite jucatorului sa personalizeze intreaga coloana sonora a KoF XV, alegand din sute de piese din intreaga franciza si din alte lansari SNK, cum ar fi Metal Slug si Samurai Shodown. Doriti KoF XV Pao Pao Cafe sa aiba tema Pao Pao Pao din KoF ’94? Puteti. Doriti ca ecranul de selectare a personajelor sa aiba minunata tema de selectare a personajelor din KoF XIII? O vei avea. Odata ce scorurile OST-urilor alternative sunt deblocate (prin victorii in modul poveste), puteti personaliza intreaga coloana sonora dupa bunul plac.

Aduceti inapoi acel sintetizator Neo Geo care iti zguduie urechile! Suna grozav si, de asemenea, Ow!

Jucatorii competitivi vor fi incantati sa auda ca KoF XV dispune de o serie de instrumente care sa faciliteze configurarea usoara a turneelor. Jucatorii pot sa salveze automat pana la 15 echipe personalizate, impreuna cu configurarea de paranteze si seturi de reguli, inregistrarea numelor jucatorilor si chiar schimbarea panourilor publicitare din joc pentru a afisa numele turneului sau al scenei tale! Foarte tare. Meciurile Ranked, Casual si Lobby sunt toate acceptate pentru jocul online, cu antrenamente online si sparring-uri disponibile si in timp ce astepti la coada sa ti se puna fundul la bataie.

Nu am putut, la ora transmiterii acestei stiri, sa experimentez KoF XV‘s online modes, care beneficiaza de mult laudatul rollback netcode. Am jucat cel mai recent KoF XV beta timp de un weekend intreg si am constatat ca, in cea mai mare parte, experienta mea online a fost eleganta, receptiva si fara lag. Asta cu conditia sa ma confrunt cu adversari care aveau conexiuni Lvl.4-5. Conexiunile de nivel 3 au fost un joc de zaruri. Nivelurile inferioare au prezentat o intarziere de intrare frustranta, desi exista o optiune de deficit de intrare pentru astfel de intalniri.

Voi actualiza aceasta recenzie peste o saptamana cu experienta mea de dupa lansare a versiunii complete.

Regele luptatorilor, in ciuda mostenirii sale in panteonul jocurilor de lupta, a fost intotdeauna un outsider. A fost in 1994 si inca este in 2022. Cu The King of Fighters XV, SNK a facut pasi indrazneti pentru a sparge acest plafon, cu un efort notabil de a produce cea mai mare lansare din istoria francizei. in ceea ce priveste daca noul titlu va avea ceea ce este necesar pentru a se globaliza, pentru a atrage noi audiente sau pentru a arunca in aer scena competitiva… Ei bine, aceasta este o alta chestiune.

Daca KoF XV isi construieste o prezenta online puternica, alimentata de un netcode fiabil, o baza de jucatori dedicata si un sprijin generos din partea SNK, atunci nu exista niciun motiv pentru care nu-si poate gasi nisa printre alti luptatori din a noua generatie. Regele Luptatorilor se numeste la propriu dupa numele regalitatii si, dupa aproximativ 30 de ani, este timpul sa inceapa sa se ridice la inaltimea numelui sau.

Regele Luptatorilor XV reprezinta cele mai puternice eforturi ale SNK de a reaprinde flacarile celei mai prestigioase francize a sa. Cu o actiune de lupta fantastica, un roster convingator, imagini splendide si optiuni online reinnoite, KoF XV este un deliciu atat pentru veteranii seriei, cat si pentru comunitatea de jocuri de lupte in general, desi noii veniti s-ar putea sa fie inca ametiti de multitudinea de mecanisme si de curba de invatare abrupta.

[Aceasta recenzie se bazeaza pe o versiune cu amanuntul a jocului oferita de editor].

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *