Squid Game si inspiratia din spatele costumelor sale de trening iconice

Squid Game si inspiratia din spatele costumelor sale de trening iconice

in 2021, Squid Game a demonstrat ca nu doar serialele cu decoruri newyorkeze precum And Just Like That… si Gossip Girl lasa o amprenta de lunga durata asupra modei. Nu numai ca este cea mai mare lansare de serial de la Netflix din toate timpurile, dar a creat instantaneu o imagine definitorie si costumul de Halloween la doar o luna dupa ce a ajuns pe streamer. Acum, intr-un videoclip in exclusivitate pentru IGN, designerul de costume Cho Sang-kyung explica inspiratia din spatele treningului de culoare tipatoare si a uniformelor de garda rosii, care au facut de atunci senzatie la nivel mondial.

„Am vrut ca telespectatorii sa aiba aceeasi prima impresie despre serial ca si mine”, spune Sang-kyung despre experienta ei de a citi scenariul captivant al creatorului Hwang Dong-hyuk. Designerul nu a tinut cont doar de cuvintele de pe pagina atunci cand a conceptualizat aspectul, ci a luat in considerare si interfata de utilizator Netflix si ce ar putea iesi in evidenta in mijlocul defilarii interminabile. Paleta de culori luminoase are un dublu scop in acest sens, deoarece atrage atentia daca nu stii despre ce serial este vorba si este, de asemenea, un reper usor de identificat atunci cand esti familiarizat cu serialul sud-coreean.

Sang-kyung’s are o istorie in crearea de costume memorabile, iar lucrarile sale anterioare includ, The Handmaiden, Oldboy, The Host si Lady Vengeance. Anul acesta este pentru prima data cand Sang-kyung a fost nominalizata pentru un premiu Costume Designers Guild Award, care onoreaza excelenta in designul de film, televiziune si scurt metraj – ceremonia are loc pe 9 martie. Categoriile de televiziune si film sunt separate in periodice, SF/Fantasy si contemporane, iar Squid Game apare in cea din urma. Este un grup eclectic care vorbeste despre amploarea designului de costume contemporan, in care se regasesc Emily in Paris, Euphoria, Hacks si Mare of Easttown.

Episodul pe care designerul l-a prezentat este „VIP-uri”, care nu numai ca prezinta firele caracteristice concurentilor si garzilor, dar si mastile ornamentate si hainele opulente purtate de VIP-urile titulare. in ciuda decorului distopic evident, aceasta versiune a Coreei de Sud nu este plasata intr-un viitor mizerabil, ci este ancorata in realitatea noastra. Acest lucru este deosebit de evident in hainele purtate de protagonistul Seong Gi-hun (Lee Jung-jae) atunci cand incearca sa se imbrace elegant pentru ziua de nastere a fiicei sale inainte de a intra in lumea obscura a jocului. Sang-kyung observa ca sacoul de costum „amestecat” bine uzat si sapca de baseball nu sunt ceea ce poarta tatii tipici din Coreea de Sud. Mai degraba vorbeste despre situatia sa financiara dificila, imaturitatea si starea de anxietate – nu despre un univers alternativ.

imbracarea concurentilor in acelasi trening retro, raglan clasic de baseball si adidasi albi alunecosi ar putea fi privita ca o deposedare a acestor jucatori de identitatea lor (in afara de un numar), insa intentia lui Sang-kyung este de a le oferi membrilor marginalizati ai acestei societati o voce prin tinuta lor. „Am vrut ca prezenta lor sa iasa in evidenta, asa ca am sugerat sa imbrac personajele in treninguri asortate, vandute in mod obisnuit in trecut in magazinele de rechizite din fata scolilor”, spune ea. Referinta la scoala face, de asemenea, aluzie la jocurile din copilarie care au fost transformate intr-un concurs mortal.

„Ca intotdeauna, o abordare mai simpla transmite un mesaj mai puternic”, spune ea despre aceasta estetica captivanta. Treningul de culoare albastreleu este o referinta la tineretea designerului, care, la randul sau, a informat tinuta de paznic mascat. Sang-kyung i-a explicat lui Dong-hyuk ca uniforma ar iesi in evidenta pe ecran daca ar folosi o nuanta contrastanta, si asa a luat nastere imaginea amenintatoare. Jocul de deschidere incorporeaza, de asemenea, aceste doua culori, dar stropul purpuriu este cel care actioneaza ca un contrast in timpul „Red Light, Green Light”.

Concurentii de la Squid Game suporta o varietate de provocari fizice, iar Sang-kyung a trebuit, de asemenea, sa ia in considerare functia acestor articole de imbracaminte, fie in timpul jocului de tragere la sorcova, fie in timpul luptei pana la moarte din dormitor. Un trening este functional atat din punctul de vedere al povestii, cat si pentru actorii care interpreteaza aceste scene.

Puloverele au fost o piesa de baza in timpul pandemiei, iar tinutele utilitare ale concurentilor au fost, de asemenea, o declaratie sartoriala de lucru de acasa. Nu e de mirare ca a provocat o crestere a cautarilor online pentru articole de imbracaminte similare. in octombrie, platforma globala de cumparaturi de moda Lyst a raportat o crestere brusca a numarului de treninguri de inspiratie retro (cu 97%) la doar cateva zile dupa ce serialul a ajuns pe streamer. Cel mai popular articol a fost reprezentat de adidasii slip-on albi, cautarile crescand cu 145% – Vans fiind cel mai vizionat – si chiar si culoarea teal a crescut cu 130% fata de saptamana precedenta. Nu poate fi subestimat cat de mult au influentat modelele lui Sang-kyung cumparaturile de toamna din 2021. Chiar si costumele rosii de cazan si tricourile albe au inregistrat o crestere a cererii. Nu este clar daca universul extins al jocului Squid Game va continua aceasta influenta surprinzatoare a modei cu noi tendinte, oricum, treningul a intrat deja in sala costumelor de faima.

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *