seful EA cere spatii de lucru mai sigure: Liderii care nu reusesc acest lucru trebuie sa plece
Laura Miele, director de operatiuni la megapublisher Electronic Arts, a tinut un discurs pasionat la conventia anuala de jocuri de noroc DICE, astazi, in Las Vegas, in care a cerut industriei jocurilor de noroc sa creeze spatii sigure si sa faca mai mult pentru a promova diversitatea si incluziunea.
Luand cuvantul in cadrul discursului de deschidere al DICE, „Realizing Our Full Potential to Lead the Modern Entertainment Industry” (Realizarea intregului nostru potential pentru a conduce industria moderna de divertisment), Miele a declarat ca este imperativ ca industria jocurilor de noroc sa creeze o „responsabilitate reala” pentru liderii sai. Oricine nu reuseste, trebuie sa plece, a spus Miele.
Ea a spus ca industria jocurilor de noroc poate realiza aceasta responsabilitate prin intermediul grupurilor comerciale existente si prin crearea unora noi pentru „a proteja, apara si lupta pentru toti” din industria jocurilor de noroc.
„Trebuie sa avem medii de lucru corecte si sigure, cel putin. Aceasta este doar o miza de baza”, a declarat Miele.
Fara a da numele vreunei persoane anume, Miele a spus ca anul trecut a oferit exemple de lideri de nivel inalt din domeniul jocurilor de noroc care nu au reusit sa faca fata. Directorul general al Activision Blizzard, Bobby Kotick, a fost acuzat, printre altele, ca a stiut si a ascuns cazuri de hartuire si abuz sexual si ca a amenintat cu moartea o lucratoare. Se pare ca acesta ar urma sa paraseasca Activision Blizzard cu multe milioane de dolari. Directorii de la nivel inalt de la companii precum Ubisoft si Riot au fost, de asemenea, recent, acuzati de comportament inadecvat.
„Am vazut lideri de la cel mai inalt nivel care nu au reusit sa stabileasca standardele corecte. Nu-mi pasa cat de reusita este afacerea. Liderii care nu reusesc acest lucru trebuie sa plece”, a declarat Miele. „Cu standarde mult mai inalte de asteptari si masuri care vin de peste tot – investitori, consilii de administratie, echipe de conducere. si poate veni de la noi toti din intreaga industrie. Avem nevoie de un loc sigur pentru oameni de toate rasele, genurile, orientarile sexuale si abilitatile. Echipele care creeaza jocuri trebuie sa sa reprezinte lumea in care servim.”
Miele a continuat spunand ca industria jocurilor video trebuie sa creeze sisteme prin care progresul fata de obiectivele sale in materie de diversitate si incluziune sa poata fi urmarit si impartasit public, in scopul responsabilizarii.
„Nu mai facem jocuri in garajul nostru. Avem o putere si o responsabilitate extraordinare in aceasta lume”, a spus Miele, adaugand ca jocurile pe care EA si altii le creeaza contribuie la modelarea si informarea culturii in general.
„Trebuie sa ne responsabilizam unii pe altii. Conteaza foarte mult. Oamenii devin dezvoltatori de jocuri pentru ca le place sa creeze si sa joace jocuri. Dar, daca vrem sa continuam sa atragem cei mai creativi si talentati oameni, trebuie sa facem din industria noastra un loc de munca placut pentru toata lumea”, a spus ea. „Atunci cand recunoastem diversitatea experientei umane, ne punem intr-o pozitie mai buna pentru a crea continut si experiente care sa reprezinte lumea in care traim. Jocurile pe care le cream, oamenii care le creeaza, modeleaza societatile si culturile din intreaga lume. Trebuie acordata atentie pe toate fronturile diversitatii si incluziunii.”
Miele a precizat ca EA a creat recent un nou program de diversitate si incluziune in cadrul companiei si a stabilit noi politici in ceea ce priveste toleranta zero fata de comportamentele nepotrivite si mecanismele prin care lucratorii pot raporta in siguranta abuzurile si alte probleme. De asemenea, EA a adoptat recent un „cadru de incluziune” in cadrul proiectelor sale de proiectare a jocurilor pentru a ajuta studiourile sale sa fie intentionate in ceea ce priveste diversitatea si incluziunea continutului pe care il creeaza in jocuri.
„Cat de des cautam sa spunem povesti ale persoanelor subreprezentate? Reprezentam in mod autentic persoane cu medii diverse? Transmitem prejudecati inconstiente in naratiunea noastra? si cat de diverse si incluzive sunt povestile noastre? Modurile noastre de joc? Decorurile noastre?” a spus Miele, enumerand exemple de ceea ce cadrul de diversitate si incluziune de la EA este menit sa le ceara dezvoltatorilor sai sa ia in considerare.
Toate acestea sunt incredibil de importante, a spus Miele, deoarece jocurile au puterea de a „modela modul in care oamenii vad lumea si de a se arata unul pentru celalalt”.