Secretul pentru a descoperi regina vrajitoare din Destiny 2 ar putea fi alchimia
Urmatoarea expansiune din Destiny, The Witch Queen, este la cateva saptamani distanta, iar noi stim ca Savathun si puii ei devin purtatori de lumina. Ea isi vede sfarsitul nemuririi si raspunsul ar putea fi in Lumina, iar Bungie a furnizat constant fanilor indicii despre directia in care se indreapta povestea. intr-o actualizare a stirilor Bungie de anul trecut, o imagine conceptuala a noului set de armuri din viitoarea expansiune arata echipamentul acoperit cu simboluri alchimice si descrieri ale compusilor chimici – indemnandu-i pe fani sa-si scoata tabelele periodice. Acum, odata cu lansarea editiei de colectie Witch Queen Collector’s Edition, lucrurile incep incet-incet sa se aseze la locul lor.
Alchimia in Destiny 2 este cel mai probabil o modalitate de a naviga prin abilitatile paraclinice din univers. Universul nostru este legat de cauzalitate, dar Lumina si intunericul, sursele ciudate de energie care le ofera jucatorilor superputeri in joc, incalca regulile fizicii, asa ca este logic sa ne bazam pe o stiinta mistica precum alchimia pentru a le explica. Witch Queen Collector’s Edition ne ofera o privire in profunzime asupra grupului secret de informatii al Ikora, numit Hidden, iar alchimia ar putea fi modalitatea lor de a descifra planurile lui Savathun si actiunile Darkness.
Vanatoarea de raspunsuri alchimice a inceput atunci cand fanii Destiny de pe Reddit au observat ca fiecare armura de clasa reprezinta elemente care se intampla sa fie proeminente in alchimia moderna. Numerele atomice de pe setul Hunter, precum 80 si 20059, reprezinta mercurul. Setul Titan a inclus NaCl, simbolul compusului chimic pentru sare, si numarul de greutate atomica pentru clor. Sulful a fost desemnat prin greutatea atomica 32,066 care apare pe setul Warlock. De asemenea, armura avea simboluri alchimice triunghiulare reprezentand pamantul, focul, apa si aerul. Celelalte forme geometrice seamana cu structura acido-bazica sau cu structura cristalina a unui element si cu un simbol sacru Vesica Piscis.
O diagrama din The Witch Queen Collector’s Edition arata elementele si simbolurile alchimice sub clasele de lumina
Alchimia a fost studiata de-a lungul mai multor secole, tari si credinte religioase. Este predecesorul medieval al chimiei si se axa pe transmutarea transformarii metalelor in aur sau pe crearea unui elixir cu ajutorul atotputernicei Pietre Filozofale – un nume folosit si pentru Calator in traditia Azoth Bend I. Daca esti ca mine si stii cate ceva despre alchimie pentru ca ai urmarit Fullmetal Alchemist: Brotherhood, unele dintre aceste lucruri ar trebui sa va fie familiare. in anime, alchimia se refera la descompunere si reconstructie – pentru a transmuta, trebuie sa renunti la ceva, chiar si atunci cand incerci sa transmutezi un suflet si sa-l atasezi la altceva. Cred ca transmutatia face parte din planul lui Savathun.
Emblema Countdown to Convergence din The Witch Queen prezinta aceleasi simboluri din armura, impreuna cu un model mare de labirint care este asociat in mod normal cu intunericul sau cu Leaganul. Acelasi model se afla in centru in Leaganul lui Marte si a fost folosit si ca simbol pentru perk-ul Intrinsec al Ruinous Effigy numit Transmutation din Season of Arrivals. Coincidenta? Nu cred!
Acest model de labirint grecesc cretan sau gotic Chartres detine o semnificatie spirituala si nu este asociat cu alchimia, dar este frecvent afisat impreuna cu simboluri alchimice in joc. impreuna cu emblema Countdown to Convergence, psihometrul din The Witch Queen Collector’s Edition are exact aceeasi combinatie de simboluri si modele. Este descris ca fiind un dispozitiv creat de cei Ascunsi care poate auzi energia asemanatoare memoriei stocata intr-un obiect, dar aceste sunete sunt asociate cu intunericul. Interesant este ca in editia de colectie, cochilia Hive Ghost din editia de colectie reda fredonarea Savathun’s Song atunci cand interactioneaza cu psihometrul. Din moment ce cantecul provine din trecutul Fantomei, sugereaza ca Savathun a umblat cu Fantomele.
Fantomele din stup
Cred ca Fantomele au in mod inerent o forma de transmutare care creeaza o legatura interpersonala datatoare de viata cu Gardienii lor, dar sunt inca curios cum si de unde provin constiinta si conexiunea Fantomelor. in brosura inclusa in editia de colectie se spune ca unele Fantome nepereche se intreaba daca sunt intr-adevar predestinate sa gaseasca o anumita persoana, cineva care sa fie singurul si unicul lor Gardian, sau daca Fantomele pot pur si simplu sa invie pe oricine cu care intra in legatura. Brosura mentioneaza, de asemenea, in mod straniu ca unele Fantome au o afinitate pentru Cartile Durerii si simt mila pentru Stup, cazand in plasa cuvintelor spuse lui Savathun de catre Zeii Viermilor in XI: Cuceritorii. Citatul suna astfel: „Timp de milioane de ani, Leviatanul ne-a tinut in cusca aici. Este un pion al Cerului, o filozofie a sclaviei cosmice. Cerul insamanteaza civilizatii bazate pe o minciuna teribila – aceea ca actiunile corecte pot preveni suferinta. Ca buzunare de reguli artificiale pot sfida logica finala, frumoasa.” Aceeasi fraza care a ademenit Fantomele este scrisa pe cutia editiei de colectie – acele Fantome ar fi putut sa se alieze cu Stupul. Cu toate acestea, Fantomele trebuie sa detecteze Lumina in oamenii pe care Calatorul ii considera demni pentru a-i invia ca Gardieni; o Fantoma nu poate insufla Lumina in oameni de una singura.
Psihometrul de la Regina Vrajitoare Editie de colectie
Nu cred ca in prezent povestea este atat de simpla ca Savathun sa-si sacrifice viermele pentru a obtine Lumina de la Calator, deoarece sunt destul de sigur ca nu abandoneaza intunericul. Dialogul din Alinierea Astrala impartaseste curiozitatea lui Savathun despre cum functioneaza abilitatea Fantomei de a se dizolva si disparea, cu unele speculatii despre Fantomele care poate exista intr-o superpozitie cuantica sensibila – existand in mai multe stari in acelasi timp. Glint face apoi o precizare, spunand: „Daca nu cumva planuieste sa existe in mai multe stari in acelasi timp, nu-mi pot imagina cum ar putea sa o ajute asta”. Cred ca aceasta este Convergenta la care face aluzie Emblema, mai ales pentru ca Savathun a subliniat ca Lumea Tronului ei este imposibil de distins de propria ei minte. in mod ciudat, toate trailerele par sa o arate pe Savathun cu amintirile ei intacte dupa ce a fost reinviata cu Lumina – dar stim ca, atunci cand Gardienii sunt inviati pentru prima data de catre Fantomele lor, ei pierd toate cunostintele despre vietile si identitatile lor de dinainte de a muri.
in situatia ei, moartea unui vierme ar putea fi vazuta ca moartea intregii persoane. Aici este momentul in care imi pun palaria de spinfoil – daca viermele primeste cumva Lumina, poate ca mintea ramane neafectata. Revenind la Regele Luat, Wormspore de pe Dreadnaught provine de la Thralls morti care nu si-au putut satisface viermii. Acesti spori sunt „Un catalizator concentrat de transmutare care reactioneaza atat la Lumina, cat si la intuneric”. Gardienii Stupului sunt in continuare inamicii nostri, asa cum am vazut in trailere, iar Savathun nu pare sa-si fi pierdut din vedere obiectivele. Daca nu este asa, atunci are ceva planuit pentru a se asigura ca amintirile ei nu se vor risipi.
Un pasaj din brosura editiei de colectie vorbeste despre intuneric si relatia acestuia cu identitatea, memoria si constiinta, iar Lumina este invizibila si tacuta. Scrie: „De ce se intampla ca atat de multe locuri atinse de intuneric poarta un sentiment de memorie?”. Asa cum am mentionat mai devreme, sunt sigur ca Savathun nu renunta complet la intuneric, ci face suficient spatiu pentru ca Lumina sa se integreze.
Magia Stupilor
Vrajitorii Stupilor si Techeunii folosesc abilitati paracausale asemanatoare cu magia, dar traditia Destinului a stabilit ca este doar o parte a stiintei. Un citat din XVI: The Sword Logic spune: „Mamele lui Savathun au ascultat cu atentie invataturile noastre. Nu-ti vom da Adancul, rege Auryx – aceasta putere este pentru noi, zeii tai. Dar te vom invata sa apelezi la acea forta prin semne si ritualuri. Mintile mici ar putea sa o numeasca magie. Nu mai esti legat de inchiderea cauzala”. in trailerul Throne World, Savathun debiliteaza un Gardian intr-un cerc hexagonal Hive, care apare albastru in loc de culoarea verde obisnuita. Acest lucru m-a facut sa ma gandesc ca ea ar putea folosi magia Hive cu Lumina, mai ales pentru ca a invocat doua dintre clonele sale inconjurate de aceleasi simboluri Hive albastre si de o aura care pare a fi Lumina. Carapacea Cosmographicum Ghost din precomanda The Witch Queen are acelasi efect.
Simboluri albastre ale Stupilor si Savathun din trailerul Savathun’s Throne World
Magia Stupilor este legata de Logica Sabiei, care provine din intuneric, dar poate ca Savathun doreste sa transforme insasi Logica Sabiei sau sa elibereze viermii de ea, in loc sa ii distruga. Cand Nokris a vorbit cu un miraj al lui Savathun in lore False Idols, amandoi au discutat despre neincrederea lor in Logica Sabiei si se pare ca au gasit un scop comun. Nu cred ca puterea Logicii Sabiei este ceva cu care ea ar rupe de bunavoie legaturile cand aceasta i-a permis sa conjure masacre in tot universul, timp de milenii.
De asemenea, Stupilor le plac foarte mult cristalele, iar pentru a le crea ar fi posibil sa foloseasca tehnici de transmutare ale Vrajitorilor Stupilor – a fost folosita chiar si pentru a stoca Lumina. Lovitura Cantecului lui Savathun pe Titan a aratat Vrajitorii Stupilor folosind Lumina Vidului prin cristale, ceea ce cred ca este relevant pentru povestea actuala. Sloane i-a spus Gardianului nostru: „Primesc o multime de indicii despre… experimente de moarte”, atunci cand a discutat despre activitatea Stupului – in cele din urma am aflat ca Vrajitorii lui Savathun transformau Gardienii si isi foloseau puterea prin intermediul unor cristale de Lumina a Vidului cu molii care le fluturau. Acest lucru a devenit si mai intrigant dupa ce am aflat ca directorul de creatie James Tsai a declarat intr-un interviu recent ca inamicii Hive din The Witch Queen vor fi infuzati cu Lumina prin intermediul moliilor. Savathun este un nume proeminent inca de la vanilia Destiny 2 si a petrecut suficient timp in preajma noastra, a Gardienilor, pentru a-si da seama cum poate fi manipulata Lumina si folosita cu abilitatile Hive.
Imbaru lui Savathun
Unul dintre cele mai provocatoare simboluri este cel al celor sapte viermi Hive care se invart in jurul unui cerc si un simbol similar cu sapte sageti cu sapte varfuri – fanii au facut aluzie la semnele alchimice pentru haos, Azoth si chiar aur. Ni se spune ca Savathun vrea sa scape de viermele ei – motiv pentru care Entitatea, Zeii Viermilor si Xivu Arath o urmaresc in Sezonul celor Pierduti – dar nu putem uita de Imbaru.
Pactul Stupilor cu viermii lor le cere sa hraneasca in mod constant parazitii in schimbul puterilor lor, motiv pentru care Stupii ucid si cuceresc in mod constant. in cartea de lore Adevarul pentru putere, insa, Savathun a descris o modalitate diferita de a-si hrani viermele prin inselaciune: de fiecare data cand cineva nu reusea sa o inteleaga pe Savathun sau planurile ei, aceasta crea acest „tribut”, pe care Savathun l-a numit „Imbaru”. Dar traditia Adevarul pentru putere este considerata nedemna de incredere, asa ca nu a fost niciodata clar daca ceea ce am aflat despre Imbaru era adevarat. Dar fotografiile de pe panoul de probe al celor ascunsi din trailerele The Witch Queen includ o imagine etichetata cu 9.13.2.1.18.21, iar numerele se aliniaza cu ordinea alfabetului englezesc pentru a scrie Imbaru.
Plansa de investigatii a Ascunzatorului pentru Savathun
Daca Savathun este nemuritoare prin Lumina si nu mai are nevoie de Logica Sabiei, din moment ce nu ar trebui sa aiba nevoie sa-si hraneasca viermele, pare putin ciudat ca inca foloseste viclenia in Regina Vrajitoare. Cred ca se bazeaza pe Imbaru pentru a-si hrani Logica Sabiei si ca simbolul celor sapte viermi ar putea reprezenta faptul ca Savathun se foloseste de Imbaru si de Lumina pentru a crea o versiune superioara a ei insasi. Savathun nu are aceeasi intoleranta fata de Lumina sau de Calator ca fratii ei, care apara cu vitejie intunericul.
Alchimia pare sa fie cheia pentru modul in care mintile noastre de Gardieni infantile pot debloca cunostintele inteleptei Regine Vrajitoare si sa rezolve misterele Luminii din Stup, modelul labirintului si modul in care Savathun si-a pastrat memoria si a creat Puietul Lucitor. Destiny 2 a fost intotdeauna filozofic, dar cred ca ne indreptam spre o conjunctie evidenta a stiintei si a credintei spirituale. Pe langa alchimie si chimie, modelul labirintului, utilizarea religioasa a alchimiei in istoria noastra si chiar si simbolul Vesica Piscis de pe armura se concentreaza pe spiritualitate. Cred ca tot ceea ce vom descoperi in Lumea Tronului ei va fi putin existential. Lumina si intunericul deriva din haos, dintr-un timp dinaintea universului, iar lumea Destinului incearca doar sa gaseasca un sens in el.
Este posibil ca GameSpot sa primeasca un comision din ofertele de vanzare cu amanuntul.