Revizuire: PowerSlave Exhumed - Destructoid

Revizuire: PowerSlave Exhumed – Destructoid

Spune-mi de ce a trebuit sa fiu un Powerslave

Sunt oarecum surprins ca am auzit de PowerSlave. Cel mai bine cunoscut pentru versiunea sa pentru Sega Saturn, PowerSlave a fost un FPS din 1996 care a avut o receptie mixta. Bineinteles, a fost lansat in acelasi an cu greii de prima persoana Quake si Duke Nukem 3D, si imi pare rau pentru orice shooter care a incercat sa concureze cu cei doi.

Cu toate acestea, daca esti la fel de obsedat de jocurile FPS din anii ’90 ca si mine, in cele din urma sapi dincolo de exemplele stralucitoare ale genului si gasesti ceea ce se ascunde dedesubt. Asta inseamna ca l-am jucat pe Sega Saturn? Nu. Ati vazut pretul acestuia?

Din fericire, cei de la Nightdive Studio sunt experti in excavare. Au dezgropat versiunile de consola ale jocului PowerSlave si le-au amestecat intr-o editie definitiva, PowerSlave Exhumed. Acest lucru este important deoarece versiunea MS-DOS era destul de deficitara in multe privinte, fiind mutata intr-un motor cvasi-3D si lipsita de multe dintre caracteristicile sale definitorii. Nightdive stie ce face ramanand la versiunile Saturn/PS1.

PowerSlave Exhumed (PC [recenzat], Switch, Xbox One, PS4)
Dezvoltator: Nightdive Studios, Lobotomy Software
Editor: Odiomydi, care a fost creat de catre un producator de jocuri de noroc: Nightdive Studios, Throwback Entertainment
Lansat: 10 februarie 2022
MSRP: 19,99 DOLARI

PowerSlave Exhumed este din anii ’90 ca naiba. Acest cap mare al regelui Ramses apare si spune: „Ascultati-mi vocea mea minunata si clara!”. iti spune ca valea Karnak a fost invadata de un grup de poate extraterestrii numiti Kilmaat. Au pus la cale ceva rau si au aspirat energie din ramasitele mumificate ale lui Ramses. Sau poate ca incearca sa-l invie pentru a cuceri lumea, am fost distrasa de cat de minunat arata acest cap mare si plutitor.

Ceea ce inseamna, in esenta, ca acest FPS este cu tematica egipteana. Unic printre alte shootere pana poate la Serious Sam din 2001: The First Encounter, dar nu unul care sa ofere o tona de varietate de medii. Sau de inamici, de altfel.

in cazul in care PowerSlave Exhumed este cu adevarat unic este in formatul sau. Mai degraba decat o progresie de etape, unele niveluri au mai multe iesiri pe care le puteti urmari pe o harta a lumii. Unele iesiri sunt blocate pana cand aveti unul dintre obiectele de putere care va ofera abilitati suplimentare. Acest lucru poate suna putin ca un Metroidvania, dar in mare parte se rezuma la backtracking. incearca sa notezi unde ai vazut acea usa cu energie verde, deoarece va trebui sa o tii minte pentru cand vei avea obiectul care iti permite sa treci de usile cu energie verde. in caz contrar, s-ar putea sa cauti in continuare nivelele care inca mai au sageti usor transparente pe ele pana cand il gasesti pe cel cu iesirea secundara evidenta.

Totusi, ofera o usoara aparenta de explorare, dar vorbesc serios in privinta backtracking-ului. in plus fata de obiectele de putere, trebuie sa gasiti si parti ale unui transmitator si ankh-uri de extindere a sanatatii. Uneori, acestea sunt plasate in locuri pentru care, in mod evident, aveti nevoie de o anumita putere, dar nu o veti avea inca. Acest lucru inseamna sa te intorci prin nivel mai tarziu, si esti norocos daca PowerSlave Exhumed nu blocheaza intrarea si nu iti cere sa treci din nou prin intregul nivel. Nivelurile sunt, cel putin, rezonabil de bine facute. Nu se ridica la nivelul de creativitate vazut in Duke Nukem 3D sau Doom, dar pana acum, sper ca v-ati stabilit asteptarile sub aceste clasice.

Ceea ce nu inseamna ca PowerSlave Exhumed este rau. Este un FPS de vanatoare de chei in intregime serviabil. Doar ca de fiecare data cand incerc sa ma gandesc la ceva frumos de spus, imi iese in schimb o plangere. Uitati-va la asta:

O caracteristica interesanta a PowerSlave Exhumed este sistemul de sanatate si munitie. in loc ca fiecare arma sa aiba propriile sale pick-up-uri individuale, culegi sfere albastre care umplu rezerva oricarei arme pe care ai selectat-o. Acest lucru este bine, in teorie, dar apoi ramai fara munitie pentru mitraliera si treci la aruncatorul de flacari. Acum, fiecare glob pe care il culegi se duce spre completarea aruncatorului de flacari, iar singura modalitate de a obtine mai multe gloante in mitraliera este sa schimbi inapoi la arma epuizata si sa treci peste un glob. incearca sa nu uiti care arme sunt goale, altfel s-ar putea sa nu ai acel baston atunci cand ai cu adevarat nevoie de el.

Principalul tau mijloc de a obtine globuri este de la obiecte casante care se schimba de la un mediu la altul. Cu toate acestea, continutul lor este in intregime randomizat, ceea ce duce la o multime de situatii de sarbatoare sau foamete. Uneori, zeii culegerilor aleatorii iti vor oferi o multime de munitie. Alteori, fiecare oala fie explodeaza, fie contine viespi, iar tu poti sa te duci naibii. Serios, norocul ti se poate schimba doar prin reincarcarea unui punct de control.

Vedeti? Nu ma pot abtine. PowerSlave Exhumed este doar un pic lipsit de stralucire in esenta sa. As spune ca m-am distrat cu sefii, dar apoi ar trebui sa adaug avertismentul ca sunt ca orice alt sef FPS din anii ’90: ii incerci in cerc, descarcandu-ti armele pana cand mor.

Stai putin, am un lucru neechivoc si bun de spus despre joc: iesirile din nivel sunt camile care stau acolo. Ar putea fi un nivel intr-un vulcan, iar la sfarsit te asteapta o camila. Cand te lovesti de ea, aceasta maraie. La un nivel, gasesti o camila in spatele unui perete care se poate sparge. Pur si simplu sta acolo. Aceste camile sunt minunate.

Un alt lucru grozav despre PowerSlave Exhumed este portarea lui Nightdive la Kex Engine. Aceasta permite ca jocul sa ruleze pe sisteme moderne, dar lasa toate neajunsurile neatinse. Nu exista o filtrare intruziva a texturilor sau sprite refacute. Este fidela originalului fara a forta monitorul la o rezolutie de 1024Г—768.

Voi merge mai departe cu laudele. Cand voi fi Ultra-Emparateasa Universului, fiecare joc care trece de a 20-a aniversare va fi predat lui Nightdive pentru a fi portat pe sisteme moderne. Nu cred ca exista cineva mai respectuos sau mai priceput cu remake-urile lor.

Chiar si asa, PowerSlave Exhumed nu este cel mai bun mod de a-si demonstra talentul. Este un shooter capabil din anii ’90 si, oricat de mult as avea de ce sa ma plang, nu exista nimic cu adevarat egregial la el. si este in regula ca nu este cel mai bun joc – merita aceeasi grija atunci cand vine vorba de portare ca orice alt joc. Simplul fapt de a-l vedea ca mai primeste o sansa imi incalzeste inima, chiar daca nu prea ma mananca degetele de pe tragaci.

[Aceasta recenzie se bazeaza pe o versiune cu amanuntul a jocului oferita de editor.]

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.