Cerintele minime de sistem pentru PC pentru Elden Ring au fost dezvaluite; va folosi DX12
|

Recenzie inel Elden Faceti loc pentru Lordul Elden

INFO JOC

Inelul Elden

24 februarie, 2022

Platforma PC, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X, Xbox Series X, Xbox One

Editor Bandai Namco

Dezvoltator From Software

De la lansarea jocului Demon’s Souls, From Software a devenit sinonim cu multe lucruri: jocuri de rol de actiune hardcore si brutal de provocatoare, povestiri unice, level design uimitor. Cu fiecare titlu care a urmat, studioul a ridicat din ce in ce mai mult miza, imbunatatind mult formula originala, ramanand in acelasi timp extrem de fidel acesteia. Singura exceptie in acest sens a fost Sekiro: Shadows Die Twice, un joc care, desi inradacinat in seria Souls, a jucat radical diferit, punand un accent urias pe stealth si pe mecanici de lupta unice, cum ar fi pararea, aratand lumii ca dezvoltatorul stie cum sa se desprinda de formula sa de succes.

Pe hartie, Elden Ring pare a fi un vis devenit realitate pentru multe tipuri de jucatori, indiferent daca sunt sau nu fani Dark Souls. Jocul marcheaza revenirea la formula Souls dupa Sekiro: Shadows Die Twice, dar cu un cadru open-world, primul creat vreodata de dezvoltator, imbogatit de worldbuilding si lore creat in colaborare cu George R.R. Martin (in cazul in care ati trait sub o piatra, acesta este omul din spatele romanelor A Song of Ice and Fire adaptate in masivul serial de televiziune Games of Thrones). O colaborare care mi s-a parut foarte putin probabila, dar naturala in acelasi timp, avand in vedere cat de priceput este George R.R. Martin se pricepe la crearea de lumi cu o istorie lunga si o poveste coerenta.

Trailerul de lansare Elden Ring prezinta noi sefi, medii frumoase si multe altele

Cu atat de multe lucruri in joc, asteptarile pentru Elden Ring au fost masive inca din ziua in care jocul a fost anuntat. Riscul de dezamagire a fost si el extrem de mare, cu atat mai mult pentru fanii atat ai seriei Souls, cat si ai lui George R.R. Martin, ca mine. Cu toate acestea, dupa ce am petrecut zeci de ore cu jocul, ma simt confortabil sa spun ca Elden Ring nu este doar cel mai bun joc al From Software de pana acum, ci si unul dintre cele mai bune jocuri open-world lansate vreodata, daca nu chiar cel mai bun. stacheta a fost ridicata atat de sus incat toate titlurile open-world viitoare vor fi inevitabil comparate cu el.

Prezentarea povestii lui Elden Ring ramane fidela la ceea ce From Software a facut pentru jocurile sale anterioare, introducerea oferind detalii despre lume si istoria acesteia. Jucatorii sunt in mare parte lasati pe cont propriu pentru a pune cap la cap restul prin intermediul povestilor din mediul inconjurator, a descrierilor de obiecte, a dialogurilor cu NPC-urile si a scenelor rare.

inca din intro, este clar ca lore-ul Inelului Elden este incredibil de profund. Jocul are loc in Lands Between, taramuri care au fost candva prospere datorita domniei reginei Marika The Eternal si a copiilor ei, Demigods. Oamenii din aceste tinuturi au fost binecuvantati de Erdtree si de Inelul Elden care a fost generat de acesta, care a mentinut ordinea de aur a tinutului. Inelul Elden insusi era mentinut de echilibrul dintre diferitele Rune pe care le adapostea. Istoria Taramurilor dintre ele a luat o intorsatura nefasta, totusi, cand niste personaje misterioase au furat Runa Mortii si l-au ucis pe unul dintre copiii Marikai, Demigodul Godwyn. Acest eveniment a adus sfarsitul Ordinului de Aur si a transformat tinuturile dintre ele in starea in care se afla la inceputul jocului. Jucatorul este doar unul dintre Tarnished, al carui scop este sa recupereze fiecare Mare Runa si sa restaureze Inelul Elden pentru a deveni Lordul Elden. Tarnished au fost cu totii binecuvantati de Erdtree si de Inelul Elden, dar acum doar unii dintre ei pastreaza bunavointa Gratiei, care ii ghideaza si ea spre destinul lor.

intelegerea povestii din Elden Ring in toata amploarea ei va necesita mult timp, asta e sigur, deoarece George R.R.R. Martin si From Software au creat o lume extrem de bogata si plina de mister, iar reconstituirea tuturor pieselor face parte din farmecul experientei. Multe dintre elementele regasite in joc ii ajuta pe jucatori sa inteleaga mai mult din aceasta lume, de la pozitionarea/ comportamentul inamicilor si obiecte pana la dialogurile cu NPC-urile si asa mai departe. Aproape totul in Elden Ring spune o parte din poveste: exista niste inamici intr-o anumita zona care par sa se inchine la ceva, iar rezolvarea unui puzzle din zona va dezvalui ce venereaza acesti oameni cu atata respect si ce protejeaza cu atata inversunare; alteori, vei gasi grupuri de inamici care se lupta unii impotriva altora, dezvaluind ostilitatea dintre diferite factiuni; mai mult, vei vedea creaturi puternice care au fost aparent inrobite de altii mult mai slabi decat ei. Jucatorii pot citi gresit in aceste elemente, dar aceasta este natura legendelor vechi, aproape uitate.

A fost anuntat calendarul oficial de lansare globala a Elden Ring

in timp ce povestea Elden Ring este prezentata in maniera tipica a seriei Souls, unele diferente notabile o fac putin mai putin obscura si mai apropiata de prezentarea povestii din Sekiro: Shadows Die Twice. Introducerea reuseste sa ii entuziasmeze pe jucatori cu o combinatie de ilustratii frumoase, muzica grozava si interpretare vocala magistrala; jocul prezinta, de asemenea, mult mai multe NPC-uri care incearca sa le ofere jucatorilor mai multe informatii, desi adesea intr-un mod foarte criptic. Multe dintre aceste NPC-uri sunt punctul central al unor quest-uri selectate, permitand jucatorilor sa afle mai multe despre ele si despre ceea ce cauta in Lands Between. Un tarif standard pentru seria Souls, cu siguranta, dar un tarif care a fost ridicat nu numai prin scrierea excelenta si interpretarea vocala, ci si prin modul in care jocul se joaca de fapt.

Elden Ring este unul dintre foarte putinele jocuri open-world care poate face jucatorul sa se simta ca si cum ar fi cu adevarat intr-o aventura. Dupa zona de start, care prezinta un tutorial frumos care invata elementele de baza intr-un mod foarte eficient, jucatorul iese la iveala in Propriile tinuturi intregi, liber sa mearga oriunde doreste. Desi este oarecum dificil sa faci acest lucru la inceputul jocului din cauza lipsei unor instrumente esentiale, cum ar fi steedul spectral Torrent, este cu siguranta posibil, deoarece exista foarte putine obstacole in calea jucatorului. Daca cineva este suficient de priceput, este posibil sa doboare inamici care sunt meniti sa fie luati cu un echipament mai bun.

Nu este ca si cum jucatorii trebuie sa iasa din drumul lor pentru a explora Lands Between, deoarece Elden Ring face extrem de usor sa se piarda in aceasta lume masiva si sa se distreze in timp ce face acest lucru. Aproape fiecare structura care poate fi vazuta de la distanta detine un fel de secret, iar trecerea de la una la alta pare incredibil de naturala, mai degraba decat „gamey”, asa cum se intampla in aproape orice alt joc modern open-world. Harta, de exemplu, nu este aglomerata cu pictograme care indica puncte de interes care nu au fost inca descoperite, iar jucatorul este cel care trebuie sa descopere lucrurile care pot fi semnificative uitandu-se la ele. Ati gasit ceea ce parea a fi o intrare in pestera? Probabil ca este. Ati gasit o ruina care ar putea fi un punct de interes propriu-zis? Cu siguranta este. Indicatoarele si balizele care pot fi aplicate pe harta faciliteaza urmarirea lucrurilor interesante pe care jucatorul le-ar fi putut descoperi, dar acestea sunt singurele pictograme pe care le veti gasi pe harta, fara a pune la socoteala locatiile Site of Graces, noua versiune a clasicelor Bonfires care servesc si ca locatii de calatorie rapida, Evergaols (locatii speciale care detin provocari de lupta impotriva unor sefi optionali puternici) si temnitele descoperite. in Elden Ring, harta nu este cea care ghideaza jucatorul, ci doar un instrument care il ajuta sa experimenteze toata frumusetea sinistra a Lands Between.

Toate acestea nu ar conta prea mult in cazul unui world design prost sau mediocru, dar, din fericire, nu este cazul in Elden Ring. Designul lumii si al locatiei jocului este o adevarata demonstratie a capacitatilor From Software. Totul, de la campurile deschise pana la temnitele minore si Legacy Dungeons, este proiectat cu maiestrie, cu unele elemente extrem de personale, cum ar fi vanturile puternice de pe Stormhill si atmosfera tulburatoare din Liurna of the Lakes. Locatiile sunt pline de secrete de descoperit si de cai alternative care sunt mai mult sau mai putin potrivite pentru anumite stiluri de joc si build-uri. Stormveil Castle, prima temnita majora din poveste, are doua rute diferite care pot fi folosite pentru a se infiltra in ea si chiar mai multe pentru a ajunge la Demigodul si purtatorul de barba al inelului Elden, Godrick. Dimensiunea mult mai mare a lumii i-a permis lui Hidetaka Miyazaki si echipei sale sa amplifice ambuscadele si capcanele, multe dintre ele pregatite sa surprinda jucatorii imediat ce pun piciorul in Lands Between.

A spune cum a reusit From Software sa aplice filozofia sa unica de design intr-un joc open-world, desi este adevarat, nu ar descrie intreaga imagine, deoarece echipa si-a intensificat considerabil jocul si in Elden Ring. Odata cu posibilitatea de a sari si de a calari deja mentionatul armasar spectral Torrent, designul lumii a trebuit sa se schimbe pentru a acomoda aceste mecanici, iar From Software s-a dovedit a fi pregatit pentru acest lucru. Toate locatiile au un design vertical excelent si dispun de un platforming usor care nu se simte deplasat. Dimpotriva, se aliniaza cu filozofia dezvoltatorului de a lasa jucatorii sa isi asume riscuri si de a-i recompensa. Aceste secvente de platforming nu sunt la acelasi nivel cu Sekiro: Shadows Die Twice, dar este clar cum jocul a ajutat la modelarea verticalitatii proeminente a lui Elden Ring.

Cand vine vorba de jocurile From Software, singura mecanica de explorare complet noua este calaria, o necesitate in cazul unui joc open-world. La scurt timp dupa inceperea jocului, jucatorii vor obtine fluierul Spectral Steed si, astfel, mijloacele de a invoca Torrent si de a explora in continuare Lands Between. Calaritul se simte incredibil de lin si receptiv si este o adaugare extrem de binevenita la formula, nu doar pentru explorare, ci si pentru situatiile de lupta. Unii dintre dusmanii si sefii pe care ii veti intalni pe parcursul jocului folosesc si ei monturi, ceea ce duce la cateva secvente de lupta intense, cu adevarat epice. Pentru a da un exemplu, ma luptam cu seful Tree Sentinel (care poate fi combatut chiar de la inceputul jocului). Dupa o lupta epuizanta, am reusit sa dobor sanatatea sefului pana aproape de moarte. Dintre utilizarile Sacred Flask, am inceput sa il incarc pe sef, riscand totul pe urmatoarea mea lovitura, iar el face acelasi lucru in timp ce brusc incepe sa ploua. Sunt aceste mici atingeri de design de lume deschisa care ridica Elden Ring la un cu totul alt nivel.

Se poate spune ca The Legend of Zelda: Breath of the Wild a incercat sa faca ceva similar cu Elden Ring, facand jocul sa se simta ca o aventura adevarata. Cu toate acestea, Hyrule parea mult mai pustiu decat Taramurile dintre. in plus, majoritatea descoperirilor pe care jucatorii le pot face in jocul de pe Nintendo nu au aceeasi importanta ca si cele din Elden Ring, in primul rand din cauza bogatiei mult mai bogate din spatele jocului From Software. Iar jocul open-world de la Nintendo cu siguranta nu se poate compara in ceea ce priveste complexitatea mecanica si profunzimea luptei.

Mecanicile de lupta ale lui Elden Ring ar fi fost grozave chiar daca ar fi fost aceleasi cu cele prezentate in Dark Souls 3, dar From Software a mers mai departe si le-a modificat intr-o multime de moduri interesante, acordand jucatorilor un grad uimitor de libertate. Combaterea, in esenta sa, este in continuare acelasi sistem bazat pe rezistenta, in care aproape fiecare actiune necesita rezistenta, dar numarul de optiuni de lupta a fost crescut exponential. Artele armelor, de exemplu, sunt mai variate ca niciodata si pot fi schimbate cu usurinta cu noua mecanica Ash of War, care le permite jucatorilor sa schimbe afinitatea armei, deci statisticile cu care aceasta evolueaza, cu avantajul suplimentar ca se poate face fara a fi nevoie sa folositi obiecte sau sa cheltuiti Rune. Vrajile magice, impartite in incantatii bazate pe Credinta si vraji bazate pe Inteligenta, sunt incredibil de variate si, in general, toate sunt foarte utile. Armele sunt la fel de variate, evidentiind versatilitatea intregului sistem. Revenirea unei valori Poise corespunzatoare si functionale, care determina cat de des actiunea jucatorului poate fi intrerupta de atacul unui inamic, si introducerea unei valori ascunse Super Armor, care rupe pozitia inamicului odata epuizata, fac ca structurile tanky si heavy sa fie la fel de viabile ca si cele mai agile. O constructie axata pe stealth este, de asemenea, destul de viabila, datorita designului uimitor al lumii care gazduieste bine stilurile de joc stealthy si a selectiei bune de arme, accesorii si obiecte utilizabile, cum ar fi Mimic Veil, care permite utilizatorului sa se amestece cu mediul inconjurator prin transformarea intr-un obiect. Versatilitatea sistemului si excelenta lupta si designul excelent al lumii se asigura ca jucatorii isi pot construi personajele asa cum doresc si nu se simt impiedicati de alegerile lor.

Extinderea bazei de lupta si a sistemelor de crestere vazute in jocurile Dark Souls nu este singurul lucru pe care il face Elden Ring, deoarece exista si cateva caracteristici noi. Capacitatea de a sari, de exemplu, nu influenteaza doar explorarea, ci si lupta, deoarece atacurile prin sarituri epuizeaza mai repede Super Armor, de exemplu. O alta manevra de lupta inedita este Guard Counter, un atac special care poate fi declansat dupa ce blochezi un atac al unui inamic. Interesant este ca aceasta noua tehnica poate fi folosita pentru a profita de deschiderile mai mici dintre sirurile de atac ale inamicului. Daca sunt sincronizate corect, acestea permit jucatorului sa revina in pozitia de garda fara a fi avariat. Aceasta este o utilizare avansata a tehnicii, asa ca va fi nevoie de o mare cunoastere a seturilor de miscari ale inamicilor pentru a le realiza corect.

Vorbind de designul inamicilor, From Software s-a intrecut pe sine in Elden Ring, cu cea mai mare varietate de inamici vazuta vreodata intr-un joc al studioului. Linia de inamici este masiva, prezentand tot felul de creaturi, de la obisnuitii cavaleri cu armura completa pana la schelete strigoi, troli uriasi, demi-oameni, oameni-fiare, dragoni, pasari blindate, maini de paianjen umblatoare si alte monstruozitati care parca ar fi venit direct din Bloodborne. Numerosii sefi sunt, evident, vedetele spectacolului in Elden Ring si vin cu modele si seturi de miscari unice, care vor face din unii dintre ei favoritii fanilor pentru multi ani de acum incolo.

Cu o lume deschisa uriasa de explorat liber, noi optiuni de lupta si o varietate masiva de inamici, Elden Ring ar fi putut fi o nuca foarte greu de spart pentru noii veniti. Din fericire, nu este cazul, deoarece jocul este cel mai accesibil de pana acum de la From Software, oferind tutoriale scurte si la obiect pentru principalele sale mecanici si cateva imbunatatiri binevenite ale calitatii vietii. Cateva exemple? Amplasarea mai generoasa a Locurilor de Gratie, noile Bonfire, introducerea mizelor Marika, puncte de control mai de baza care reduc frustrarea de a muri si de a trebui sa te intorci la punctul de infrangere. Mai accesibil, insa, nu inseamna mai usor. Desi este adevarat ca multi dintre sefii optionali pot fi trivializati fie prin intoarcerea la ei dupa ce ati crescut in nivel si ati obtinut un echipament mai bun, fie prin invocarea spiritelor, sefii principali si unii inamici minori pot fi provocatori chiar si la un nivel ridicat, in principal din cauza seturilor de miscari sau a plasarii lor. Deoarece Elden Ring se bazeaza pe libertate, jucatorii pot decide cat de provocatoare poate fi intreaga experienta. Daca cineva ar merge direct la Legacy Dungeons, de exemplu, si ar ignora tot restul, lucrurile ar fi extrem de provocatoare.

Introducerea spiritelor invocabile, deja mentionate, a fost destul de mult o cerinta, avand in vedere cat de mult s-a schimbat multiplayer-ul in comparatie cu Dark Souls 3. in Elden Ring, este in continuare posibil sa chemi alti jucatori in jocul tau pentru un joc cooperativ si competitiv, dar este putin mai putin simplu de data aceasta, deoarece semnele de invocare devin vizibile doar daca folosesti un obiect special, Furlcalling Finger Remedy, si activezi Summoning Pool intr-o zona. Este, de asemenea, posibil sa trimiteti propriul semn de invocare la pool pentru a deveni eligibil pentru invocare de catre jucatorii care interactioneaza cu respectivul pool. in plus, invaziile sunt posibile de data aceasta doar daca sunteti deja intr-o sesiune multiplayer cu alti jucatori, ceea ce reprezinta o schimbare care s-ar putea sa nu le placa unora, deoarece face ca invaziile sa fie mai favorabile jucatorilor invadati, cu exceptia cazului in care jucatorul invadat permite mai mult de un singur invadator prin utilizarea obiectului Taunter’s Tongue. De asemenea, aceste noi mecanici fac mai usor pentru jucatori sa ignore mecanica multiplayer si sa joace solo (desi cu caracteristici precum mesajele si petele de sange active) fara a se ingrijora ca vor fi invadati.

Cand vine vorba de aspectul vizual, Elden Ring arata mult mai bine decat jocurile anterioare ale studioului. Datorita simtului fantastic al scarii si distantei uriase de tragere, modelelor personajelor, texturilor si iluminarii, segmentele de open-world arata foarte bine. Exista cateva probleme vizuale ciudate cu umbrele vegetatiei, dar acestea sunt mai mult sau mai putin vizibile in functie de ceea ce face jucatorul. Ceea ce este evident, cel putin in versiunea PC a jocului, sunt unele scaderi de performanta in zonele deschise. Acestea se intampla mai ales in zona Limgrave de la inceput, dar din fericire nu sunt la fel de frecvente in alte zone si sunt aparent absente in temnite, desi pot aparea in continuare daca atat jucatorul cat si inamicul incep sa foloseasca vraji magice. Problemele de stuttering nu par sa fie legate de specificatiile sistemului care ruleaza jocul, deoarece le-am experimentat la orice rezolutie, nu doar la 4K. Masina folosita pentru test (CPU i7-10700, RTX 3070, 16 GB RAM) este cu mult peste specificatiile recomandate de dezvoltator, de asemenea.

Patch-ul din prima zi, care promite reglaje suplimentare, nu a fost disponibil la timp pentru review, asa ca exista sansa ca aceste probleme de stuttering sa fie rezolvate pana la lansarea jocului. Faptul ca versiunea pentru PC nu suporta nativ framerate-uri de peste 60 FPS si rezolutii ultrawide nu va fi rezolvat prea curand (cu exceptia modderilor, poate) si poate fi un dealbreaker pentru unii jucatori, ca sa nu mai vorbim de ceva ce nu ar trebui sa se intample intr-un joc modern pentru PC.

Am incercat din rasputeri sa gasesc defecte in Elden Ring, dar oricat de mult am incercat, nu am putut gasi nici unul in afara unor probleme tehnice pe care dezvoltatorii le-ar putea rezolva prin intermediul unor patch-uri. Cred cu tarie ca perfectiunea nu exista si ca este intotdeauna posibil sa se imbunatateasca, dar nu m-am putut gandi la nimic din ceea ce ar fi putut face Elden Ring mai bine. Ca atare, jocul merita pe deplin un punctaj perfect, o onoare pe care as fi acordat-o doar catorva alte jocuri moderne, nu doar pentru calitatea sa extrem de ridicata, ci si pentru ceea ce a realizat cu lumea sa deschisa si pentru modul in care va influenta cu siguranta jocurile video in ansamblu in viitor.

Versiunea de PC testata (cod de review oferit de editor).

Produse mentionate in aceasta postare

Elden Ring
59,99 USD

rtx 3070
USD 1275

Link-urile de mai sus sunt link-uri afiliate. in calitate de asociat Amazon, Wccftech.com poate castiga din achizitiile eligibile.

10

Elden Ring nu este doar cel mai bun RPG de actiune dezvoltat de From Software, ci si unul dintre cele mai bune titluri open-world realizate vreodata. O clasa de masterclass de design de joc, Elden Ring nu este doar un joc, ci si o calatorie epica dark fantasy pe care nimeni nu o va putea uita pentru mult timp.

Pro:

  • O lume si un univers si o istorie create cu maiestrie
  • Un design excelent al lumii deschise, care le ofera jucatorilor libertatea de a face lucrurile in ritmul lor propriu
  • Design complicat al temnitelor
  • Combatere profunda si posibilitati de personalizare
  • Accesibilitate imbunatatita, cu tutoriale care ofera informatii despre mecanismele centrale

Contra

  • Balbaiala minora, dar sesizabila, pe PC
  • Nu exista suport pentru framerate de peste 60 FPS si rezolutii ultrawide

Link-urile de mai sus sunt link-uri afiliate. in calitate de asociat Amazon, Wccftech.com poate castiga din achizitiile eligibile.

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *