Recenzie Empires – Entertainment Focus
S-ar putea sa fiu singur pe acest deal, dar imi place saga Warriors. Da, sunt jocuri janky si da, exista un element de copy-paste in fiecare titlu, dar de fiecare data cand joc un joc din saga, ma distrez de minune. Seriile Dynasty si Samurai din WU (Warriors Universe), au de obicei un titlu principal, o versiune Xtreme extinsa si o versiune de strategie numita Empires. Am jucat fiecare titlu si spin-off intr-o oarecare masura, dar chiar si ca un fan inrait, nu mi-a placut deloc cea de-a 9-a intrare in seria Dynasty Warriors. Astazi, vom analiza spin-off-ul Empires al celei de-a 9-a intrari, de obicei un spin-off care nu-mi place, dar nu se stie niciodata. S-ar putea sa ma convinga.
Ca orice alt titlu din serie, acest joc are loc in timpul epocii celor Trei Regate din China. Urmand traditia Empires, jocul pune complotul pe plan secundar pentru a se concentra pe sistemele sale de joc. Exista oportunitati de a crea povesti emergente in functie de locurile pe care le cuceresti si de persoanele cu care vorbesti, dar nu exista un complot carnos aici. Asta este in totalitate in regula pentru un spin-off, asa ca nu pot dobori jocul pentru asta.
Urmariti trailerul teaser mai jos:
Titlurile Empires se impart in doua moduri de joc, sa le numim Conquer si Combat. Sistemul Conquer este cel in care veti alege sa fiti fie un conducator, fie un general, iar scopul vostru ca ambii este sa dominati intreaga China. in calitate de conducator, ai control asupra finantelor si strategiilor pe care le va face armata ta si in fiecare luna vei alege o actiune. Te vei alia cu alte armate, vei rupe aliante, vei face comert si da, chiar vei lupta.
Publicitate. Deruleaza pentru a continua sa citesti.
Cea mai interesanta pozitie este cea de general. Pe masura ce urci in grad, vei putea sugera anumite actiuni in fiecare luna si il vei influenta pe conducator sa urmeze sugestia ta. Aici, poti fi un Wormtail si sa-ti injectezi incet influenta pentru o eventuala tradare, sau poti incerca cu adevarat sa-ti ajuti conducatorul sa reuseasca. Un general are mai multe sanse sa lupte decat un conducator, desi amandoi au o multime de oportunitati de a varsa sange. Poti fi, de asemenea, un luptator independent, dar optiunile tale sunt foarte limitate. De la luna la luna, exista o gestionare usoara a resurselor si va trebui sa va asigurati ca castelul are un nivel bun de aparare, precum si sa va asigurati ca fiecare general are o cantitate completa de trupe. Vei fi invadat din cand in cand, sau ti se va cere sa ajuti o alta armata. intotdeauna se intampla ceva in fiecare luna, iar jocul face o treaba foarte buna, mentinand lucrurile usor de urmarit.
Acest lucru ne aduce la cel de-al doilea sistem de joc, Combat. Elementul de baza al seriei de a face mii de inamici praf este adevarat aici si este atat de satisfacator. Jocurile Empires iti ofera aceleasi harti mari ca si titlul principal, desi datorita naturii open-world a DW9 acestea sunt segmente mari ale acelei harti, iar ambele armate primesc baze pe care trebuie sa le protejeze sau sa le atace. De acolo, in esenta, nu faci decat sa ataci bazele inamice si sa distrugi liniile de aprovizionare pana cand poti accesa tabara principala si sa il ucizi pe lider.
Credit: Koe Tecmo
Pentru a mentine lucrurile proaspete, jocul are o litanie de strategii pe care le poti folosi, care au propriile beneficii si dezavantaje, si este posibil sa fie nevoie sa atingi anumite etape in nivel pentru a le pune in aplicare. Exista aici un sistem de risc/recompensa care functioneaza surprinzator de bine, deoarece daca strategia ta se intoarce impotriva ta, ai probleme si, bineinteles, armata inamica foloseste si ea strategii. Una dintre principalele critici pe care le am la adresa spin-off-urilor Empires este cat de repetitive sunt de la o batalie la alta, iar DW9:E face o treaba foarte buna facand ca bataliile sa fie cinetice, protejarea berbecilor si folosirea carligelor pentru a trece peste zidurile castelelor ofera jucatorului optiuni, spre deosebire de a ataca tabara principala a inamicului si de a astepta sa apara comandantul.
Combat si Conquer sunt principalele sisteme de joc, dar acest joc introduce si functia „Stroll”. Aceasta ocupa o actiune pe luna, dar permite personajului tau sa se plimbe prin lumea deschisa si sa recruteze noi generali sau sa construiasca legaturi cu altii. Titlurile anterioare au avut concepte similare si chiar primesti o mica camera care poate fi imbunatatita, in timp ce in jocurile anterioare a existat un oras care putea fi imbunatatit. Acest lucru este frumos si toate acestea, dar exista o alegere de design cu adevarat bizara in acest sistem.
intreaga harta Dynasty Warriors 9 este disponibila si este complet goala. Nu stiu exact cat de mare este, dar Assassin’s Creed: Odyssey imi vine in minte cand ma gandesc la dimensiunea sa nebuna. Nu ai absolut nimic de facut in aceasta harta masiva, nu numai ca includerea ei nu are sens, dar faptul ca poti face totul in acest sistem prin intermediul unui meniu imi sparge creierul. Alte caracteristici mai mici includ un creator de caractere si o tona de informatii despre lore, care este in parti egale istorice si fantastice. Cu o campanie care poate dura cu usurinta 30 de ore, probabil ca exista aproape 200 de ore de continut daca vrei sa ajungi la 100%.
Credit: Koe Tecmo
in ceea ce priveste aspectul vizual, acest joc lipseste in multe domenii. in general, jocurile Warriors nu arata cel mai bine, dar exista jocuri de acum 5 ani din aceasta serie care aratau mai bine si nu pot decat sa presupun ca conceptul de open-world este ceea ce impiedica aspectul vizual, in ciuda modelelor personajelor care sunt solide. Coloana sonora este destul de buna, dar intrarile anterioare au fost mult mai bune. Este demn de remarcat faptul ca toate dialogurile sunt in japoneza. Este posibil ca jucatorii de pe PC sa fie nevoiti sa dea tarcoale fisierului de configurare pentru a activa rezolutii mai mari, iar in ceea ce priveste bug-urile… nimic de raportat.
Bine, deci titlurile Empires nu sunt genul meu. Sunt in mod ciudat in contradictie cu ceea ce face seria atat de buna si poate ca trecerea la un stil RTS ar ajuta acest spin-off. Problema este ca atunci cand te lupti poti invinge mii de soldati, dar bataliile tot se simt goale. Voi da cu siguranta credit acestui joc pentru ca a eficientizat unele sisteme si a facut ca bataliile sa para mai spontane, dar inca lipsesc multe. Asta ma face sa ma intreb pentru cine sunt aceste jocuri. Sunt pentru fanii genului hack and slash sau pentru fanii genului de strategie? De ce nevoia de a adauga o intreaga lume deschisa cu calatorii rapide, dar fara continut secundar real sau ca bataliile sa aiba loc acolo?
Publicitate. Derulati pentru a continua sa cititi.
DW9 a avut o receptie slaba, asa ca acest spin-off a trebuit sa duca o batalie grea, dar, pentru a adauga la confuzie, ca joc Empires este probabil cel mai bun. Am ramas cu o mizerie confuza a unui joc care este oarecum decent, dar sunt, de asemenea, frustrat de faptul ca aceasta serie de lunga durata inca nu are o viziune clara. Poate ca este o problema de buget, dar exista un potential pentru ceva incredibil si nu au atins niciodata aceasta tinta. Tot ce stiu este ca seria este cea mai buna atunci cand este dezgolita si nu pot decat sa sper ca dezvoltatorul Omega Force se intoarce la plansa de desen.
Dynasty Warriors 9: Empires a fost recenzat folosind un cod digital achizitionat de catre recenzent.
Editor: Koe Tecmo Data de lansare: 23 decembrie 2021 Revizuit pe: PC Disponibil si pe: PC: Xbox One, Xbox seria X/S, PS4/5, Stadia, Nintendo Switch, Nintendo Switch
Publicitate. Derulati pentru a continua sa cititi.