O crima cu vedete care dureaza prea mult sa ajunga la subiect, dar care ajunge in cele din urma la subiect
Death on the Nile este cea mai recenta adaptare dupa Agatha Christie, cu Kenneth Branagh, Gal Gadot, Armie Hammer, Ali Fazal, Rose Leslie, Letitia Wright, Russel Brandt, Emma Mackey, Tom Bateman si alti cativa actori de renume. Filmul este o continuare a aventurilor lui Hercule Poirot, cel mai mare detectiv din lume. De la „Crima in Orient Express”, el a fost in cautarea de a pleca in sfarsit intr-o vacanta, dar cumva pare sa se afle mereu in mijlocul unei anchete de crima la care nu si-a dorit niciodata sa ia parte.
Cu Moartea pe Nil, Branagh a introdus si o poveste de fond pentru personajul sau, care dezvaluie si misterul din spatele mustatii sale mai mari decat viata, care ascunde un trecut dureros. in pofida abordarii sale in alb si negru a vietii si a TOC-ului care il abrutizeaza, aceasta poveste este o completare grozava care face ca personajul sa para mult mai uman.
Povestea se invarte in jurul a 3 personaje majore, altele decat Poirot al lui Branagh, interpretate de Mackey, Gadot si Hammer. Filmul incepe cu o demonstratie senzuala de chimie intre Hammer si Mackey, in care cuplul este logodit. Intra in scena mostenitoarea Gadot, care reuseste cumva sa se interpuna intre cei care urmeaza sa se casatoreasca, intr-o maniera destul de evidenta, si sfarseste prin a se indragosti de Hammer, ceea ce, in cele din urma, pregateste terenul pentru „misterul crimei” care urmeaza.
Mergi repede inainte cu sase saptamani si, spre surprinderea nimanui, aflam ca Hammer si Gadot s-au casatorit, iar Mackey este cel care ramane pe dinafara. Evident, fosta viitoare sotie ii urmareste in incercarea de a-i face sa se simta inconfortabil, ceea ce ii face sa se simta un pic prea inconfortabil. Din fericire, Poirot se afla in apropiere si se trezeste cumva in mijlocul petrecerii lor opulente de nunta prin invitatia lui Bouc. Astfel incepe lunga si obositoarea incercare de a construi un complot solid pentru crima iminenta, in timp ce cuplul face tot posibilul sa scape de fosta nebuna drept care se da drept Mackey. (si ce bine ca are si ea ochii aceia). Pana atunci, cuplul l-a convins deja pe Poirot sa li se alature ca gardian vigilent in cazul in care Mackey face ceva de care amandoi se tem. Astfel incepe expeditia/calatoria lor de evadare de la Mackey pe Nil, care a incercat sa fie o petrecere a unei herite, dar nu a putut produce farmecul pe care ar fi trebuit.
Bineinteles ca tinta fireasca era Gadot, avand in vedere bogatia ei, iar in momentul in care a fost ucisa, filmul depasise deja jumatatea drumului. Acesta este momentul in care lucrurile au inceput sa ia amploare, Poirot incepandu-si investigatia la bordul vasului pe care navigau. Mackey reusise cumva sa le strice si ea petrecerea de pe vas si, evident, vina era a ei, dar cumva a fost exclusa intentionat. Ceea ce a urmat a fost o serie de evenimente care au dus la un punct culminant intens care a facut ca finalul filmului sa merite asteptarea.
in ciuda defectelor sale evidente, filmul se dovedeste a fi un Whodunnit destul de interesant care te lasa satisfacut in felul sau. De asemenea, s-a simtit ca si cum Branagh isi ia ramas bun de la Poirot prin modul in care se termina filmul, dar pana acum nu exista inca niciun cuvant oficial in acest sens, asa ca ii vom lasa pe realizatori sa decida acest lucru. in concluzie, Death on the Nile este o incercare excelenta de a prezenta o poveste dificila pe marele ecran si merita cel putin o vizionare. Dar daca esti un fanatic al crimelor misterioase si nu ai citit niciodata Moartea pe Nil, ar fi fost un final destul de previzibil, deoarece existau o serie de indicii evidente care aratau de la bun inceput spre criminal.