Noua inteligenta artificiala a multimii din Cyberpunk 2077 a fost considerata prea puternica pentru a fi lansata pe consolele de ultima generatie
|

Noua inteligenta artificiala a multimii din Cyberpunk 2077 a fost considerata prea puternica pentru a fi lansata pe consolele de ultima generatie

Suntem obisnuiti sa vedem actualizari ale consolelor next-gen care imbunatatesc fidelitatea vizuala sau framerate-ul, dar pana acum a fost rar sa vedem caracteristici next-gen care se concentreaza doar pe AI. Cu toate acestea, o actualizare a NPC-urilor din Cyberpunk 2077 a fost considerata prea solicitanta pentru a fi adusa pe PS4 si Xbox One.

Cel mai recent patch 1.5 al Cyberpunk 2077 a venit cu multe, multe schimbari pentru toate platformele disponibile – dar o caracteristica doar pentru next-gen a atras atentia. Acoperita in fluxul de anunturi Cyberpunk de ieri, CD Projekt Red a anuntat ca reactiile multimii din joc au fost imbunatatite, atat pentru pietoni, cat si pentru vehicule.

Modificarile inseamna ca multimile din joc vor reactiona acum mai realist la actiunile tale agresive, cu NPC-uri care riposteaza, fug sau chiar se lupta intre ele. „Aduce un pic mai multa reactivitate si viata in oras”, a declarat directorul de misiuni PaweЕ‚ Sasko. „Faptul ca unii dintre oameni sunt de fapt inarmati si pot decide sa va atace in momentul in care ii amenintati intr-un fel sau altul.” in masini, pot avea loc reactii similare, cu ceea ce echipa numeste „panic driving”.

Dezavantajul aici este ca modificarea se pare ca a putut fi facuta doar pe PS5, Xbox Series X, PC si Stadia – versiunile PS4 si Xbox One pastrand aparent AI-ul original.

Vorbind pentru IGN, directorul global de PR al CD Projekt Red, Radek Grabowski, a explicat aceasta decizie, spunand efectiv ca actualizarea AI-ului a fost prea solicitanta pentru hardware-ul mai vechi:

„Pot spune ca, odata cu modificarile si adaugarile facute prin actualizari la nucleul lui Cyberpunk 2077, jocul, care era deja complex din punct de vedere tehnic, devine din ce in ce mai complex. Aceasta complexitate in crestere necesita mai multe resurse – cum ar fi o stocare interna mai rapida sau mai multa memorie, din care, de obicei, exista o cantitate finita pe console. tinand cont de acest lucru, am luat decizia de a introduce unele caracteristici doar in versiunile next-gen atunci cand vine vorba de console, pentru a continua sa tintim livrarea celei mai optime si stabile experiente de joc pe hardware-ul de baza PlayStation 4 si Xbox One.”

inainte de lansarea consolelor new-gen, am auzit multi dezvoltatori discutand despre faptul ca puterea crescuta nu va ajuta doar la imbunatatirea aspectului vizual sau a timpilor de incarcare, ci si la interactiuni AI mai complexe. Cu toate acestea, avand in vedere ca multe jocuri sunt inca lansate ca titluri de generatie incrucisata, nu am vazut pana acum efectul complet al acestui lucru.

Exista cateva exemple in afara de Cyberpunk: NBA 2K21 si-a promovat AI-ul numai pentru next-gen, iar dezvoltatorii lui Avatar: Frontiers of Pandora ne-au spus anterior ca nu ar fi putut ajunge la last-gen, in parte din cauza AI-ului inamicilor si creaturilor.

Va fi fascinant sa vedem incotro se indreapta Cyberpunk de aici incolo. Desi stim ca o mare parte din echipa lucreaza la o expansiune mai degraba decat la jocul de baza, aproape sigur vor exista si alte ajustari si imbunatatiri. Daca acestea vor ajunge pe toate platformele va fi un punct de mare interes.

Joe Skrebels este editorul executiv de stiri al IGN. Urmariti-l pe Twitter. Aveti un pont pentru noi? Vreti sa discutam un posibil articol? Va rugam sa trimiteti un e-mail la [email protected].

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *