Horizon Forbidden West Review Mai mare si mai bun din toate punctele de vedere

Horizon Forbidden West Review Mai mare si mai bun din toate punctele de vedere

INFO JOC

Horizon Forbidden West

18 februarie, 2022

Platforma PS4, PS5

Editor Sony Interactive Entertainment

Dezvoltator Guerrilla Games

Pentru o lunga perioada de timp, dezvoltatorul olandez Guerrilla Games a fost cunoscut de catre jucatorii PlayStation ca fiind creatorul lui Killzone, o franciza de shooter la persoana intai plina de curaj care a cunoscut apogeul odata cu cel de-al doilea episod lansat pentru PlayStation 3. Am fost un mare fan al acelei IP si sper sa revina intr-o zi (stim ca studioul jongleaza cu un al doilea proiect, la urma urmei), dar sunt un fan si mai mare al jocurilor de rol de actiune in lume deschisa. Horizon Zero Dawn i-a propulsat pe buna dreptate pe cei de la Guerrilla mult mai sus decat a facut-o vreodata Killzone, atat in ceea ce priveste receptia critica, cat si succesul comercial; intrebarea, insa, era daca ar putea replica acest lucru cu Horizon Forbidden West.

Dupa ce am jucat continuarea aproape non-stop in ultimele doua saptamani, raspunsul meu este ca nu a fost o intamplare. Dezvoltatorii au reusit sa creeze inca un joc la fel de captivant ca si originalul, procedand pentru a-l face mai mare si mai bun, chiar daca nu exista nicio inovatie majora in materie de open world in ceea ce priveste genul.

Vanzarile lui Horizon Zero Dawn au ajuns la 20 de milioane; apare un nou trailer Horizon Forbidden West

Totusi, sa incepem cu primele lucruri, deoarece sunt multe de despachetat. Horizon Forbidden West este literalmente debordant de continut. Conform PS5, am terminat jocul dupa exact 70 de ore de joc. Dezvoltatorii de la Guerrilla au fost putin timizi in ceea ce priveste longevitatea inainte de lansare, sugerand ca jocul va fi la fel de lung ca si Zero Dawn, dar acest lucru a fost cu adevarat subestimat, avand in vedere ca datele de la HowLongToBeat arata ca primul joc (fara expansiunea Frozen Wilds) ar putea fi finalizat la 100% in doar 60 de ore. intre timp, in Horizon Forbidden West, mai am inca peste douazeci de sarcini de facut intre misiuni secundare, comisioane (misiuni secundare mai scurte) si alte tipuri de continut.

Printre acestea se numara lucruri deja vazute in Zero Dawn, cum ar fi lupta prin diverse gropi de lupta corp la corp si terenuri de vanatoare, urcarea pe Tallnecks pentru a descoperi puncte de interes in intreaga regiune, dezmembrarea operatiunilor rebelilor in avanposturi/campulari si infiltrarea in Cauldrons pentru a debloca suprasolicitari de masini. Dar exista si o multime de activitati complet noi, cum ar fi minigame-ul de sah Machine Strike (inspirat in mod clar de Gwent din The Witcher in ceea ce priveste integrarea sa in lume), Gauntlet Runs (curse pe pista in care vei folosi un incarcator pentru a fi primul la linia de sosire prin toate mijloacele necesare, inclusiv asomarea concurentilor cu sageti sau mine de soc sau preluarea impulsului Blaze de tip nitro, intr-o aluzie la jocurile de curse arcade), Salvage Contracts, endgame Arena (o provocare de a supravietui impotriva unor masini din ce in ce mai dificile pentru a castiga medalii care pot fi schimbate pentru echipamente legendare) si Relic Ruins.

Aceasta din urma activitate evidentiaza ceea ce este, in opinia mea, una dintre cele mai semnificative imbunatatiri din Horizon Forbidden West: puzzle-urile. Deseori, chiar va trebui sa te scarpini in cap pentru a intelege cum sa ajungi in urmatoarea camera. Acelasi lucru este valabil si pentru alte puncte de interes, cum ar fi Cavernele scufundate (desi va trebui sa faci rost de masca de scufundare pentru a le explora pe cele mai multe dintre ele) si alte mini-dungeon-uri imprastiate de-a lungul intregii harti. Puzzle-urile din Horizon Forbidden West sunt aproape la acelasi nivel cu cele mai recente jocuri Tomb Raider, ceea ce spune ceva, deoarece acestea au fost intotdeauna o trasatura caracteristica a acelei francize.

Bineinteles, lupta ramane unul dintre principalele lucruri pe care le vei face in Horizon Forbidden West. Lupta cu masinile ca Aloy este inca destul de diferita de majoritatea celorlalte jocuri, avand in vedere accentul pus pe lupta la distanta bazata pe tir cu arcul. in timp ce jocul face un efort pentru a extinde optiunile de lupta corp la corp in mai multe moduri, inclusiv cateva miscari suplimentare, nu vei putea folosi toate acestea impotriva majoritatii masinilor fara a fi zdrobit, asa cum am invatat pe calea cea grea dupa ce am dedicat punctele de abilitate initiale specializarii Warrior. in plus, luptele impotriva altor oameni nu va vor cere sa va folositi cu finete specificatiile de lupta corp la corp, datorita provocarii relativ scazute in medie, si inca nu exista posibilitatea de a paria.

Horizon Forbidden West poate fi acum preincarcat; versiunea europeana pentru PlayStation 5 este de aproape 100 GB mare

Cea mai interesanta lupta din Horizon Forbidden West este din nou experimentata impotriva masinilor. Exista zeci de ele, fiecare cu diverse puncte forte si puncte slabe, pe care va trebui sa le exploatezi in mod corespunzator atunci cand joci pe dificultati mai dificile (ceea ce am facut si va recomand pentru a maximiza placerea propriului playthrough).

Ca si cum ar sublinia si mai mult modul in care nucleul jocului este lupta la distanta, tehnicile de arma nou-noute ii permit lui Aloy sa cheltuiasca Stamina pentru a executa diverse efecte suplimentare in functie de arcul echipat. De exemplu, cu arcul Sharpshot, ea poate lua o pozitie ingenuncheata pentru a incarca o lovitura incredibil de puternica, in timp ce Boltblasters ii permite sa descarce un intreg incarcator de munitie dintr-o data.

Exista, de asemenea, Valor Surges, care sunt, in esenta, o bara Ultimate umpluta prin diverse mijloace in timpul luptei. Din pacate, puteti echipa doar unul la un moment dat si nu exista nicio modalitate rapida de a le schimba in timpul luptei, cu exceptia pauzei meniului si a parcurgerii din nou a arborelui de abilitati.

Inutil sa mai spunem ca exista o multime de modalitati de a experimenta cu diferite combinatii de echipamente si abilitati, permitand jucatorilor sa-si creeze propriile stiluri de joc. Am o mica nemultumire, totusi: nu exista inca transmogrificare. Unele dintre cele mai frumoase armuri care arata bine nu sunt neaparat ideale din punct de vedere al perk-urilor si al statisticilor, si ar fi minunat sa putem uni atat forma, cat si functia, ca in majoritatea RPG-urilor.

Optiunile de traversare sunt, de asemenea, mult imbunatatite in Horizon Forbidden West. Te poti agata de anumite puncte prestabilite (chiar si in lupta, ceea ce este extrem de util pentru a scapa din ghearele unui Ravager dezlantuit) si poti, de asemenea, sa folosesti un Shieldwing pentru a cobori de pe un teren mai inalt.

Cu toate acestea, adevaratul schimbator de joc este deblocat abia spre sfarsitul misiunii principale: zborul. Asa este; vei putea sa treci peste masinile Sunwing si sa le invoci pentru a zbura in intreaga lume, ceea ce este incredibil de misto in sine. Nu veti face nicio lupta in timp ce zburati (in ciuda faptului ca exista o miscare de rostogolire a butoiului), ceea ce ar putea fi un pic dezamagitor pentru unii, dar fiti siguri ca simpla experienta a acestei uimitoare lumi post-apocaliptice in timp ce zburati este un sentiment minunat. Totusi, mi-as fi dorit ca acest lucru sa fi fost deblocat mai devreme.

Acel timp de joc lung mentionat mai sus s-ar putea sa se datoreze in parte numeroaselor cutscene si dialoguri, apropo. Nu am date concrete pentru comparatie, dar consider ca este mult mai mult in Horizon Forbidden West, mai ales daca vrei sa treci prin fiecare optiune de dialog pentru a afla absolut orice lucru despre un personaj sau o factiune. Ca pasionat de lore, mi-a placut foarte mult si mi-a amintit putin de Mass Effect (alaturi de altceva din final, desi nu voi face spoilere). Adesea te poti intoarce sa discuti cu colegii aliati dupa ce se intampla ceva, obtinand noi perspective si puncte de vedere asupra evenimentelor in desfasurare. in plus, exista chiar si misiuni de insotire si un sediu propriu-zis, exact ca intr-un joc Bioware. Din punct de vedere narativ, acest lucru este explicat prin faptul ca Aloy ajunge sa inteleaga incet-incet valoarea de a se baza pe prietenii de incredere, in timp ce in Zero Dawn a preferat adesea sa faca lucrurile de una singura. Se leaga bine de cresterea ei necesara ca personaj, asta e sigur. Ea nu mai este fosta paria singuratica devenita razboinica de temut; trebuie sa devina comandant.

Povestea in sine incepe incet, dar urca rapid la cote neasteptate in ultima parte. Complotul ajunge in cele din urma in cateva locuri interesante; unele revelatii importante din Horizon Forbidden West vor face cu siguranta ca fanii sa vorbeasca pe Reddit si pe alte forumuri de pe intreaga retea. Calitatea misiunilor secundare a crescut si ea, chiar daca inca nu se ridica la standardul de aur din The Witcher III: Wild Hunt.

in mod ciudat, pentru un joc realizat de Guerrilla, un domeniu care nu este o victorie completa este partea tehnica. Nu ma intelegeti gresit, Horizon Forbidden West arata in mare parte foarte bine pe PlayStation 5, datorita iluminarii si modelelor imbunatatite ale personajelor, dar modul Performance vine cu dezavantaje semnificative. Rezolutia de baza este vizibil redusa pentru a se asigura ca rata de cadre ramane fluida, ceea ce se intampla cu foarte putine exceptii. Cu toate acestea, efectul de aliasing introdus in unele scenarii (mai ales in mediile exterioare in timpul zilei) a fost, sincer, un pic deranjant. Chiar si asa, a fost o solutie de nerefuzat, pur si simplu datorita modului mult mai fluid decat modul Rezolutie, nu doar in timpul luptei, ci si in timpul explorarii lumii. Simpla deplasare a lui Aloy se simte mult mai bine la 60 de cadre pe secunda, asta e sigur.

Tot ce a facut acest lucru, totusi, a fost sa ma faca sa constientizez acut faptul ca exista o singura platforma unde am fi putut avea totul – PC. La urma urmei, Horizon Zero Dawn a primit NVIDIA DLSS si AMD FSR nu cu mult timp in urma. Platformele high-end vor putea, fara indoiala, sa se descurce cu Forbidden West la 4K si peste 60 de cadre pe secunda fara niciun impact asupra calitatii imaginii, dar cine stie cat va dura pana cand aceasta continuare va aparea pe PC. Avand in vedere planurile tot mai multiplatforma ale Sony, mi-as dori ca inevitabila a treia transa sa fie eliberata de orice constrangere legata de console, lansandu-se la zi si la data pe PC. Vom vedea daca va fi cazul.

in cele din urma, trebuie sa laud varietatea de biome vazute in aceasta continuare, precum si calitatea atat a jocului, cat si a jocului de voce. Coloana sonora este, de asemenea, excelenta.

Recenzat pe PlayStation 5 (cod oferit de editor).

Produse mentionate in aceasta postare

Horizon Forbidden West
59,99 USD

Link-urile de mai sus sunt link-uri afiliate. in calitate de asociat Amazon, Wccftech.com poate castiga din achizitiile eligibile.

9

Horizon Forbidden West este o continuare demna de Zero Dawn din toate punctele de vedere, demonstrand ca Guerrilla nu este o minune de un singur succes atunci cand vine vorba de genul RPG de actiune. Aceasta lume imensa si frumoasa are o cantitate incredibila de lucruri de facut si majoritatea sunt foarte distractive, datorita imbunatatirilor aduse luptei si traversarii. Jocul prezinta, de asemenea, o alta poveste grozava care va face fanii sa vorbeasca despre inevitabila continuare.

Pro:

  • O lume imensa cu o tona de continut variat
  • Poveste grozava
  • Combatere mai profunda cu tehnici de arme si Valor Surges
  • Traversare si puzzle-uri mult imbunatatite
  • Iluminare superba pe PS5

Contra

  • Modul Performance are o multime de aliasing, in timp ce modul Resolution nu este suficient de fluid
  • Lupta corp la corp inca nu este la fel de buna ca lupta la distanta (iar lupta umana inca nu este la fel de buna ca lupta cu masinile)

Link-urile de mai sus sunt link-uri afiliate. in calitate de asociat Amazon, Wccftech.com poate castiga din achizitiile eligibile.

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.