Dynasty Warriors 9 Empires Review
|

Dynasty Warriors 9 Empires Review

INFO JOC

Dynasty Warriors 9 Empires

15 februarie, 2022

Platforma PC, PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch

Editor Koei Temco

Dezvoltator Omega Force

Seria Dynasty Warriors a celor de la Koei Tecmo este una dintre cele mai polarizante serii de jocuri de noroc care inca mai ruleaza in prezent. Unii iubesc fantezia de putere pe care le-o permite jucatorilor sa o traiasca, in timp ce altii nu pot suporta simplitatea sistemului de lupta si cat de iterativa este intreaga franciza.

Dynasty Warriors 9, in multe privinte, este posibil sa fie chiar mai polarizant decat intrarile anterioare. Modificarile aduse sistemului de lupta nu au fost unanim bine primite, iar cadrul open-world nu a fost folosit la potentialul sau maxim. Acest lucru ar fi putut fi rectificat cu usurinta in Dynasty Warriors 9 Empires, versiunea actualizata, acum obligatorie, a intrarii principale a seriei cu elemente de strategie, dar, din pacate, dezvoltatorul Omega Force a jucat extrem de sigur, lucru care nu a facut decat sa exacerbeze problemele jocului principal, rezultand un pachet sub asteptari pe care doar fanii hardcore ai seriei si in special a celei de-a noua intrari principale il vor aprecia.

Demo Dynasty Warriors 9 Empires se lanseaza astazi pe console

Dynasty Warriors 9 Empires este construit pe baza experientei Dynasty Warriors 9, adaugand unele elemente de strategie la formula hack and slash a predecesorului sau. Ca atare, jucatorii vor putea in continuare sa traiasca povestea din Romance of the Three Kingdoms, incepand cu Rebeliunea Turbanului Galben si terminand cu Campania Nordului din 228 d.Hr. sau pana la Caderea lui Shu pentru posesorii editiei Deluxe, dar vor avea mai multe optiuni in ceea ce priveste modul in care se dezvolta povestea, care regat unifica China si cum se realizeaza acest lucru. in loc sa urmeze personaje prestabilite, jucatorii pot juca ca oricine doresc dintre cele peste 90 de personaje incluse in joc, chiar si ca un personaj complet personalizabil creat prin intermediul modului de editare al jocului. Cea mai atragatoare caracteristica a experientei Empires este ca jucatorii nu sunt obligati sa recreeze evenimentele istorice reale care au avut loc intre anii 184 d.Hr. si 263 d.Hr., deoarece pot face ca orice ofiter sa se alature oricarei factiuni si astfel sa isi creeze propria versiune a istoriei. Este posibil sa jucati ca aproape orice, de la un ofiter neafiliat care sare de la o factiune la alta, la un general malefic, sau chiar conducatorul unei factiuni, dictand obiectivele politice care vor unifica China sub un singur steag.

Pe hartie, premisa lui Dynasty Warriors 9 Empires este fascinanta si plina de nenumarate posibilitati, dar executia rezulta intr-o experienta foarte sub asteptari. Pentru inceput, jocul nu prezinta nicio cutscene noua, cele disponibile fiind preluate direct din Dynasty Warriors 9, ceea ce nu este deosebit de surprinzator pentru o versiune Empires. in acelasi timp, cele cateva in timp real sunt refolosite pentru fiecare dintre campaniile disponibile, dezbracandu-le de orice unicitate pe care ar fi putut sa o aiba. Cei care nu sunt deloc interesati de Romance of the Three Kingdoms pot alege orice campanie si nu simt nicio diferenta in afara conducatorului pe care il vor ajuta sa unifice China. Ceea ce inrautateste situatia este calitatea oribila a cutscene-urilor pre-redate si in timp real. Primele ruleaza la o rezolutie extrem de scazuta, in timp ce cele de-a doua prezinta un sortiment de animatii rigide ale personajelor, un design generic al locatiei si cateva texturi de rezolutie foarte scazuta. Din nou, acest lucru nu este deosebit de surprinzator, dar ne-am fi asteptat la un efort ceva mai mare pentru a face macar aceste cutscene repetate de poveste putin mai placute ochiului.

Cum cineva nu ar trebui sa joace cu adevarat un joc Empires pentru poveste, complotul mediocru din Dynasty Warriors 9 Empires si prezentarea sa nu ar trebui sa fie surprinzatoare. Din nefericire, nici macar gameplay-ul nu face prea multe pentru a mentine jucatorii implicati din cauza combinatiei dintre o serie de probleme.

Dynasty Warriors 9: Empires primeste un nou trailer in limba engleza; a fost anuntat un demo

Principalul mod de joc al lui Dynasty Warriors 9 Empires este Conquest Mode, in care jucatorii pot alege intre diferite campanii axate pe diferite regate. Acest mod este impartit in doua instante de joc distincte: strategia si segmentele de hack and slash. in primul, jucatorii vor putea contribui la prosperitatea regatului pe care il slujesc ajutand la indeplinirea unor obiective specifice la fiecare sase luni, cum ar fi cresterea ratiilor la anumite cantitati, recrutarea unui anumit numar de noi ofiteri si asa mai departe, in timp ce in cel de-al doilea, vor lua parte activ la bataliile de invazie si aparare.

Segmentul de strategie este destul de profund, permitand jucatorilor sa ia diverse decizii care influenteaza starea regatului, resursele disponibile si puterea armatelor sale. Ca sa fiu sincer, acestea conteaza foarte putin la inceputul campaniei, dar cel putin devin progresiv mai importante pe masura ce imperiul se extinde. Devine mai critic sa ai suficiente resurse pentru a proteja teritoriile, a extinde armata si a lansa invazii impotriva unor regate mai puternice. Mecanica obiectivelor, care prezinta o serie de cerinte care trebuie indeplinite in fiecare semestru, este un plus bun pentru a ghida jucatorii in cucerirea Chinei. Cu toate acestea, ele nu conteaza prea mult in marea schema a lucrurilor, deoarece daca nu reusesc sa le indeplineasca, nu fac decat sa rateze punctele de merit folosite pentru cresterea in nivel, care pot fi obtinute in alte cateva moduri. Aceasta este cam aceeasi problema cu majoritatea mecanicilor care se regasesc in componenta strategica a experientei, cum ar fi titlurile deblocate prin comportament intr-un anumit mod, urcarea in grad pentru a deveni Mare General si a putea astfel influenta si mai mult modul in care este condus regatul si asa mai departe: ele sunt acolo, suna grozav pe hartie, functioneaza, dar se pot ignora cele mai multe dintre ele si tot se poate iesi victorios din majoritatea bataliilor.

Lucrurile devin mai interesante jucand in calitate de conducator al unui regat. in acest caz, gestionarea resurselor si implicarea in elementele de strategie sunt mult mai importante, deoarece luarea unei decizii gresite si invadarea unui regat mult mai puternic va duce la o infrangere solida. Pe de alta parte, sa joci ca ofiter liber nu este deosebit de interesant, deoarece o oferta de a te alatura uneia dintre factiuni este adesea prezentata la scurt timp dupa inceperea campaniei, iar singura alta optiune este sa incepi sa construiesti un regat, ceea ce nu detine o mare diferenta fata de o campanie obisnuita.

Lucrurile sunt inrautatite si mai mult de implementarea de catre Dynasty Warriors 9 Empires a mecanicii open-world vazute in jocul original. Accesibila prin intermediul optiunii Stroll in timp ce va aflati in segmentul strategic, mecanica open-world permite jucatorilor sa exploreze o harta vasta pentru a interactiona direct cu personajele, sa le recruteze pentru cauza voastra, sa le ceara colegilor sa va insoteasca si asa mai departe. Din nefericire, asta este tot ce poti face in lumea deschisa, pentru ca lucrurile interesante de facut sunt aproape inexistente: poti ucide banditi sau vana animale, asta e tot. Omega Force a fost cu siguranta constient de cat de arida este lumea lor deschisa, deoarece este posibil sa interactionezi cu ofiterii direct din meniu, ceea ce face ca traversarea hartii sa fie o pierdere de timp completa. Este o rusine imensa, deoarece cadrul open-world ar fi facut minuni intr-o experienta Empires, dar dezvoltatorul a ales sa nu faca prea multe in aceasta privinta, iar intreaga experienta sufera din aceasta cauza.

Ceea ce a schimbat dezvoltatorul in Dynasty Warriors 9, si deci in Dynasty Warriors 9 Empires, este sistemul de lupta, iar schimbarile nu sunt, in opinia mea, toate spre bine. Renuntand la sistemul vazut in jocurile mai vechi, care permitea jucatorilor sa execute combo-uri cu diferite combinatii de atacuri usoare si atacuri cu incarcatura, Dynasty Warriors 9 Empires prezinta un nou sistem de atac Flow, in care combo-ul executat se schimba in functie de starea in care se afla inamicul. Starea este schimbata de atacurile Trigger Attacks, care lanseaza inamicii in aer, ii ametesc si ii doboara. Atacul de incarcare a fost schimbat intr-un Atac reactiv, care este, de asemenea, folosit pentru a declansa contraatacuri si atacuri de finalizare. Ca atare, utilizarea eficienta a Trigger Attacks este extrem de importanta pentru a declansa combo-ul de care ai putea avea nevoie la un moment dat.

in timp ce noul sistem de lupta este putin mai profund decat cel vechi, nu functioneaza atat de bine, iar eu am simtit ca apasam pe butoane chiar mai mult decat in alte jocuri Musou. Principala problema consta in inamici, care stau pur si simplu acolo asteptand sa fie distrusi de orice atac as fi vrut sa declansez. Personajele cu nume reactioneaza ocazional, dar nu sunt mult mai bune, deoarece atacurile de declansare (cu exceptia atacului special) nu au niciun timer de racire. Prin urmare, este posibil sa jonglezi cu ele pana la moarte alternand atacurile Lansare si Stun, de exemplu. Lucrurile se imbunatatesc usor la setari de dificultate mai mari, dar nu cu mult. Jocul prezinta tone de arme diferite cu seturi de miscari diferite, deci varietatea de lupta este acolo. Cu toate acestea, nu conteaza cu adevarat ce arma folosesti, deoarece inamicii iau pur si simplu tot ce le iese in cale. Acest lucru face, de asemenea, ca alte mecanici sa fie aproape inutile, cum ar fi capacitatea de a echipa artefacte si pietre pretioase care adauga proprietati elementare la atacuri si imbunatatesc statisticile.

Comportamentul pasiv al inamicilor in lupta face ca toate bataliile de invazie si de aparare sa fie o gluma si face ca mecanicile suplimentare (cum ar fi Planurile secrete, manevrele speciale de lupta activate prin indeplinirea anumitor conditii in lupta, capacitatea de a da ordine directe ofiterilor inainte de inceperea bataliei si sistemul de foarfeca cu hartie de piatra care determina cat de eficient este un tip de trupa impotriva altuia) sa fie aproape inutile, atata timp cat armatele sunt egale.

Acest lucru se intampla foarte des, atata timp cat iei deciziile corecte in timpul fazei de strategie. in timpul bataliilor, cucerirea teritoriilor pentru a dezlantui armele de asediu si pentru a debloca carligul de prindere este incredibil de usoara, la fel ca si cucerirea castelelor, deoarece este posibil sa tragi direct la liderul inamic al taberei adverse si sa-l invingi pentru a castiga. Bataliile de aparare functioneaza cam in acelasi mod, in ciuda rolurilor inversate, iar designul mediocru al hartii face ca jucatorii sa se obisnuiasca in curand, singura distractie derivand din fantezia puterii care a stat intotdeauna la baza experientei Dynasty Warriors.

Desi s-ar putea argumenta ca aceste probleme sunt prezente in intrarile anterioare ale seriei, ele se simt mult mai rau in Dynasty Warriors 9 Empires, si datorita modului Edit Mode care pare limitat in comparatie cu trecutul. in timp ce creatorul de personaje a fost imbunatatit cu caracteristici vazute in creatorul din Nioh 2, optiunile se simt extrem de limitate, mai ales cand vine vorba de costume, care sunt destul de sigur ca vor fi extinse pe parcurs cu nenumarate bucati de DLC platit. Ceea ce inrautateste situatia este incapacitatea completa de a edita movesets, ceea ce face ca personajele create sa imparta movesets cu alte personaje stabilite. Acest lucru este extrem de dezamagitor, deoarece nu reuseste sa ofere multe motive pentru a crea un personaj de la zero.

Ca si cum toate aceste probleme nu ar fi fost suficiente pentru a face din Dynasty Warriors 9 Empires o experienta sub asteptari, jocul vine cu o multime de probleme tehnice pe PC. Portarea este sumara, avand setari grafice minime, fara pictograme de taste pentru comenzile de la mouse si tastatura si performante oarecum instabile. Sistemul folosit pentru test, alimentat de un procesor i7-10700, GPU RTX 3070 si 16 GB de RAM, a pastrat un framerate apropiat de 60 FPS (framerate-uri mai mari nu sunt acceptate) la o rezolutie 4K cu o combinatie de setari medii si inalte. Chiar daca performanta a fost 100% la fix, jocul tot ar fi lasat ceva de dorit, deoarece prezinta multe glitch-uri vizuale, cum ar fi pop-in, umbre palpaitoare, clipping al modelelor si multe altele. Chiar si fara aceste probleme, aspectul vizual ar fi fost foarte mediocru din cauza texturilor de calitate foarte scazuta si a designului generic al locatiei. Personajele sunt in mare parte bune, cel putin.

Cu toate acestea, chiar si cu toate aceste probleme, Dynasty Warriors 9 Empires inca mai are un oarecare farmec. Fantezia de putere pe care le permite jucatorilor sa o experimenteze poate fi inca distractiva, deci nu este un dezastru complet. Avand in vedere ca jocul este vandut la pret intreg si putinul pe care il adauga nu doar la experienta Dynasty Warriors 9, ci si la subseria Empires, totusi, Dynasty Warriors 9 Empires este un joc care poate fi recomandat doar fanilor inraiti ai seriei care au apreciat schimbarile de lupta introduse in jocul principal si care sunt dispusi sa treaca peste destul de multe probleme tehnice si de gameplay.

Versiunea PC testata (cod de review oferit de editor).

6.0

Dynasty Warriors 9 Empires incearca sa imbine caracteristicile introduse in Dynasty Warriors 9 cu elemente de strategie, dar nu reuseste sa faca acest lucru din cauza unei serii de probleme, cum ar fi nivelul scazut de dificultate, optiunile limitate de creare a personajelor si o experienta in general nepoluata. O implementare mai buna a mecanicii open-world ar fi facut minuni pentru a actualiza experienta Empires, dar Omega Force a decis sa joace extrem de sigur, rezultand un joc de care se vor bucura doar fanii inraiti ai seriei.

Pro:

  • Cantitate uriasa de personaje jucabile si tipuri de arme cu seturi de miscari diferite
  • Campanii multiple centrate pe diferite factiuni
  • Mecanici de strategie bine puse la punct, dar nu deosebit de consecvente

Contra

  • Implementarea inutila a mecanicii open-world din Dynasty Warriors 9
  • Mod de editare limitat, fara posibilitatea de a personaliza seturile de miscari
  • Inteligenta artificiala proasta a inamicilor si dificultate scazuta
  • Probleme tehnice si de performanta
  • Portare pe PC fara nimicuri

Link-urile de mai sus sunt link-uri afiliate. in calitate de asociat Amazon, Wccftech.com poate castiga din achizitiile eligibile.

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *