Dupa acuzatiile de vanzare cu buna stiinta a produselor defecte, Newegg isi actualizeaza politica de returnare
Retailerul online de piese de calculator Newegg isi actualizeaza politica de retur dupa un scandal recent in care compania a vandut o placa de baza defecta.
Newegg a postat o actualizare a serviciului clienti pe contul sau oficial de Twitter prin care anunta schimbarea politicii. Compania sustine ca a existat un „numar foarte mic de retururi [care] este posibil sa nu fi fost inspectate temeinic inainte de a fi directionate pentru retururi, lichidari sau reciclare a deseurilor electronice si au fost revandute din greseala ca marfa „open box””. Ca atare, Newegg „a modificat deja procedurile interne pentru a imbunatati” modul in care va gestiona returnarile de produse.
Vorbind cu Windows Central, Newegg a declarat ca intentioneaza sa accepte toate retururile de produse „open box” fara a pune intrebari. Aceasta politica vine dupa ce popularul canal YouTube GamersNexus, care se ocupa de recenzii de hardware pentru PC, a publicat un videoclip in care sustine ca Newegg le-a vandut cu buna stiinta o placa de baza „open-box” defecta, refuzand in acelasi timp sa le ramburseze banii.
Videoclipul original de la GamersNexus, care are aproximativ 1,58 milioane de abonati la momentul redactarii acestui articol, a publicat un videoclip intitulat „Newegg ne-a inselat”. in videoclip, redactorul-sef al GamersNexus a explicat ca, dupa ce a cumparat o placa de baza Gigabyte open-box de 500 de dolari de la Newegg, si-a dat seama ca nu are nevoie de ea si a returnat-o. Burke sustine ca nu a deschis-o niciodata, dupa ce a returnat-o pur si simplu, fara sa deschida macar cutia de transport.
Cu toate acestea, rambursarea lui Burke a fost refuzata, Newegg invocand faptul ca produsul era stricat la sosire. si, la randul sau, placa de baza a fost returnata lui Burke, unde a constatat ca mai multi pini erau indoiti pe produs. Totusi, dupa ce a scris pe Twitter despre situatie, a primit rambursarea. Pentru ca Burke stia ca nu a fost vina lui, a facut cateva cercetari. intr-un videoclip de urmarire, el a descris cum a observat ca exista un autocolant de autorizare de returnare a marfii de la Gigabyte, producatorul placii de baza.
Burke a sunat apoi la Gigabyte si a descoperit ca Newegg le trimisese placa de baza pentru reparatii, dar nu a platit taxa de reparatie de 100 de dolari pentru a o repara. Astfel, placa de baza a fost returnata la Newegg si, in cele din urma, a fost vanduta lui Burke.
in videoclipuri, Burke subliniaza, de asemenea, cum ca nu este singurul care a trecut prin asa ceva. O serie de alti clienti Newegg l-au contactat pentru a-i spune ca s-au confruntat cu probleme similare. Acum, ca politica s-a schimbat datorita actiunilor Gamer Nexus, clientii nu se vor mai confrunta probabil cu aceleasi probleme pe viitor.
Burke planuieste, de asemenea, sa se intalneasca cu Newegg pentru a intervieva compania cu privire la aceasta situatie si ii solicita acesteia sa fie transparenta in aceasta privinta.