Cum a creat Respawn Mad Maggie

Cum a creat Respawn Mad Maggie, kiwi-ul care a dat lovitura in Apex Legends

Apex Legends: Defiance da startul sezonului 12 al popularului shooter si anunta sosirea unei noi legende – Mad Maggie. Un razboinic care vorbeste repede, care loveste repede, cu o cadenta distincta de Kiwi, Maggie a fost o munca de dragoste pentru Respawn. Echipa vede in Maggie nu doar o oportunitate de joc, ci si o sansa de a aduce in joc un personaj MДЃori realizat in mod autentic.

„A devenit evident foarte devreme ca aveam oportunitatea si responsabilitatea de a face ca personajul sa nu fie PДЃkehДЃ ca mine”, spune Sam Gill, Narrative Lead pe Apex Legends si neozeelandez in strainatate. „Nu un european alb, am acoperit asta. Sa expunem mai multe culturi lumii intregi este un lucru foarte important pentru noi. Avem o baza de utilizatori de peste o suta de milioane de persoane, iar faptul ca „Kia ora” si „Kia kaha” se aud in intreaga lume in context, astfel incat oamenii sa inteleaga ce inseamna aceste fraze, este un punct culminant al carierei mele.”

Pentru a se asigura ca au facut-o bine, Respawn a incheiat un parteneriat cu Maui Studios, un studio de creatie si digital cu sediul in Noua Zeelanda, axat pe reprezentarea MДЃori. Pe masura ce echipa l-a dezvoltat pe Maggie, Maui Studios a fost prezenta la fiecare pas.

„Au oferit contributii si sugestii cu privire la toate dialogurile lui Maggie, precum si au organizat ateliere de lucru cu animatorii nostri pentru a juca expresii faciale, gesturi ale mainilor si stiluri de miscare corporala care sa se potriveasca cu Mad Maggie si sa fie recunoscute de neozeelandezi”, spune Gill. Pe tot parcursul dezvoltarii, echipa a organizat prezentari saptamanale, invitand Maui Studios sa ofere sfaturi si feedback cu privire la progresele inregistrate. Potrivit lui Gill, totul a fost facut „pentru a o face cat mai interesant si mai autentic MДЃori posibil”.

Relatia fructuoasa a dus chiar si la crearea de catre echipa de la Maui Studios, condusa de Vincent Egan, a unei haka doar pentru Maggie, care poate fi ascultata in scurtmetrajul cinematografic Judgement de mai jos.

O minge de distrugere

Pentru Respawn, reprezentarea este un obiectiv important pentru Apex Legends, fie ca este vorba de culturi, genuri sau sexualitati specifice. Cu o baza de jucatori care se intinde pe tot globul, nu este greu de inteles de ce este o parte importanta a dezvoltarii continue a jocului. „Totusi, acest lucru nu defineste neaparat ce personaj vom face in continuare”, spune Gill cand este intrebat despre subiectul mai larg al crearii unei noi Legende. „Dar, suntem intotdeauna foarte constienti de cine nu am reprezentat. in ceea ce priveste modul in care alegem trecutul fiecarui personaj, este intr-adevar de la caz la caz.”

in cazul lui Maggie, originile ei sunt destul de clare. Ea a jucat un rol de fundal in prima mostra de verbiaj Oceanic cu gura mare, Fuse, in Apex Legends. Australianul avea nevoie de o dublura, iar echipa a decis „cine mai bine decat o kiwi?”. „Pe atunci, ea nu a fost niciodata considerata o Legenda care sa aiba abilitati”, spune Sam Gill. „Era doar o femeie foarte interesanta, inflacarata, pasionala, care dadea lovitura. Fanii au reactionat bine la ea si acesta a fost un fel de motiv pentru care am ridicat-o la nivelul de Legenda”.

Aceasta trecere la Legenda nu este o intreprindere mica. Este vorba de proiectarea si testarea noilor abilitati. Este vorba de scrierea si inregistrarea a peste 1.600 de linii de dialog nou. si mai este si procesul de rafinare si definire a aspectului ei. Aceasta provocare a insemnat incorporarea personalitatii, trecutului si culturii lui Maggie in fiecare parte a identitatii sale vizuale. Pana la cel mai mic detaliu.

Concepte de succes.

„in calitate de artisti, avem tendinta de a fi atrasi de elementele vizuale interesante, dar cu cat inveti mai mult despre arta MДЃori, cu atat mai mult devine evident cat de multa istorie se afla in spatele ei si cat de important este ca semnificatia sa fie pastrata”, spune Brett Marting, artist conceptual la Apex Legends. „A fost uimitor sa avem partenerii nostri de la Maui Studios care ne-au ghidat pe parcurs.”

Acest lucru se aplica de la peticul de pe jacheta lui Maggie pana la tatuajul distinctiv de pe obrazul ei. „Tatuajul este purtat de cele mai inimoase femei MДЃori”, spune Vincent Egan, CEO al MДЃui Studios si consultant cultural, explicand sensul si semnificatia cernelii. „Tatuajul lui Mad Maggie are o linie curata prin centru si reprezinta puterea inimii ei. Spirala sau koru care iese din mijloc, formeaza forma unui rechin ciocan sau Mangopare, care in povestile vechi reprezinta vointa nemuritoare a rechinilor ciocan care continua sa lupte chiar si dupa ce au murit. Aceasta putere este impregnata in cel care o poarta si a fost inspirata de Tuatini Arahanga, creatorul acestor tatuaje sau moko.”

Acest nivel de detaliu s-a extins la designul skin-ului MДЃori Warrior Legendary al lui Maggie (mai jos), care s-a bazat pe o interpretare a zeului razboiului TЕ«matauenga. Pe masura ce aveau loc discutii si prezentari, Maui Studios trimitea in mod regulat materiale de referinta catre Respawn, pe care echipa le folosea ca baza pentru a da substanta aspectului noului Legend.

Sindicatul

Bineinteles, Maggie exista in cadrul universului mai larg Apex, in care jocurile Apex, detinute si operate de misteriosul Sindicat, actioneaza ca un sport de sange futurist plasat intr-un viitor indepartat. Cu o gama diversa de Legende, care variaza de la mercenari la astrofizicieni si chiar acrobati, drumul lui Mad Maggie pana la Apex Games este prezentat in excelentul scurtmetraj cinematografic „Stories from the Outlands” „Judgement”.

in el o vedem pe Mad Maggie, sau Margaret KЕЌhere, o nelegiuita rebela care lupta pentru lumea ei natala, Salvo, capturata de Sindicat. Judecata, ea este in cele din urma condamnata sa lupte pana la moarte, dar nu inainte de a-si scuipa unul dintre dinti asupra judecatorului care prezideaza, intr-o demonstratie de furie pur si simplu. „Acel moment infam de „impuscare a dintilor” a fost in prima versiune a scenariului”, confirma Sam Gill. „Dar nu am crezut niciodata ca vom ajunge sa realizam asta. Este prea extrem, prea prostesc, prea imposibil. Sunt atat de incantat sa vad ca acel moment nu numai ca a supravietuit, dar a devenit iconic in comunitatea fanilor. Este foarte Maggie”.

„Povestirea in Apex este intotdeauna foarte colaborativa”, adauga Gill. „Odata ce scenariul a fost blocat, am lucrat indeaproape cu The Sequence Group pentru a ne ajuta sa gasim stilul vizual, tonul si ritmul potrivit pentru Judecata. Atata timp cat povestea se refera la durerea umana, la nevoile umane si la conflictele umane de moda veche, publicul se va putea conecta emotional.”

„Deoarece Maggie este o salvoniana mandra, cu o lunga istorie de rezistenta impotriva Sindicatului, am simtit ca este important ca ea sa se simta ca o straina, asa ca identitatea ei vizuala particulara a fost informata de acest lucru”, spune Brett Marting. „Am vrut ca ea sa fie mai aspra la margini decat restul Legendele, chiar mai aspra decat vechiul ei „prieten” Fuse, primul nostru personaj Salvo. Daca Fuse este Rockabilly, Maggie este Punk Rock brut. Daca Fuse este o bere rece, Maggie este o doza de alcool de cereale. in timp ce Fuse se joaca cu multimea, Maggie isi pastreaza radacinile si nu simte nevoia sa se schimbe pentru nimeni.”

„Daca Fuse este Rockabilly, Maggie este Punk Rock brut. Daca Fuse este o bere rece, Maggie este o doza de alcool de cereale.” – Brett Marting.

Maggie este o luptatoare feroce, in varsta de 55 de ani, care a luptat toata viata impotriva opresiunii. si, in timp ce in debutul lui Fuse a fost prezentata initial ca un mercenar plin de furie, „acum vedem povestea lui Maggie din perspectiva ei”, spune Gill, „iar acest lucru ofera publicului sansa de a o intelege si de a empatiza cu ea”.

Warlord’s Ire

in dezvoltarea gameplay-ului lui Mad Maggie, faptul ca avea o personalitate si o istorie stabilita in cadrul Apex Legends a insemnat ca crearea abilitatilor ei a fost un proces relativ simplu pentru echipa.

„Sunt un mare adept al ideii ca oamenii sunt ceea ce fac, nu ceea ce spun”, explica Sam Gill. „Comportamentul este caracterul. Prin urmare, abilitatile unei legende sunt expresii ale personalitatii acelei legende.” Aceasta filozofie poate fi vazuta pe tot parcursul Apex Legends. Scutul cu arma al lui Gibraltar este reprezentativ pentru natura sa protectoare, Horizon se poate juca cu gravitatia si cu fluxul de aer pentru ca, ei bine, este astrofizician.

„Cand a fost prezentata, am vazut-o pe Maggie ca fiind intransigenta, vicioasa si dispusa sa faca orice pentru a-si elibera lumea natala”, spune Sam Gill. „Asadar, ce ar putea fi mai mult Maggie decat o Wrecking Ball salbatica, care porneste in lupta provocand haos? Una dintre abilitatile ei este legata de pusti, iar Maggie insasi este un fel de pusca – zgomotoasa, abraziva. Un laser este un fel de tehnica, in timp ce o pusca de vanatoare este mai mult grunjoasa si mecanica.”

in joc, pasivitatea Warlord’s Ire o recompenseaza pe Maggie atunci cand se afla aproape de actiune cu o pusca in mana cu un spor de viteza. Este o mecanica amuzanta care se potriveste cu tot ce tine de ea. Iar acest tip de actiune tangibila ajuta cu adevarat personajul ei sa prinda viata. La fel si interpretarea vocala exceptionala a lui Nicola Kawana, care adauga un alt strat minunat de one-liner pe langa grija si atentia la detalii care au fost puse in crearea lui Maggie.

„Aveam in minte o gramada de ceea ce noi numim „replici de introducere”, care sunt niste replici care se declanseaza atunci cand un jucator selecteaza o legenda”, spune Sam Gill. „Am scris cateva care nu erau destul de „Maggie”, iar apoi mi-a cazut una in brate. ‘O sa iau o punga, o s-o umplu cu cutite, apoi o sa te omor in bataie cu ea’. Este brutal. E exagerat. si niciun alt personaj nu ar forma aceasta fraza.”

Acesta este un tip de replica clasica pentru un personaj dur ca Maggie, dar altele se apleaca mai mult asupra mostenirii si a contextului ei cultural. „Insulta clasica in Noua Zeelanda”, spune Gill, „este sa numesti pe cineva „ou”: „Nu fi asa un ou, ou!”. Sa o aud pe Nicola, uimitoarea actrita de voce din spatele lui Maggie, intr-o cabina VO numindu-i pe toti ceilalti din Legende „oua” m-a facut mai fericita decat as putea descrie vreodata.”

Mad Maggie nebuna este live in Apex Legends acum, asa ca nu fiti un ou – mergeti sa o vedeti.

Kosta Andreadis este un muzician si freelancer australian care a scris aceasta retrospectiva Diablo de lunga durata. Asculta-i melodiile si urmareste-l pe Twitter.

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.